Jak zwiększyć sprzedaż i nie konkurować ceną?

Jak zwiększyć sprzedaż i nie konkurować ceną?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

jak zwiększyć sprzedażNajprostszym zabiegiem marketingowym jaki intuicyjnie stosują właściciele firm żeby zwiększyć sprzedaż jest konkurowanie ceną. Wygląda to tak: Wchodzę w rynek, badam ceny konkurencji i obniżam swoje. Problem na starcie są dwa.
A)
Za miesiąc może pojawić się nowy gracz na rynku. Obniży on cenę sugerując się Twoim poziomem.

B) Obniżając cenę automatycznie zmniejszasz swoją marżę. Gdy zarabiasz mniej, masz mniej pieniędzy na rozwijanie biznesu np. na płacenie za pozyskiwanie nowych klientów. Jak się domyślasz prędzej czy później sprowadzi to na Ciebie problemy. Oto sposób na to, aby uciec z wojny cenowej.

jak nie konkurować ceną

Na diagramie pokazałem podejście większości biznesów. Klient obliczony jest na jednorazową sprzedaż. Reklama przyciąga go do Twojego sklepu, płaci za produkt i w jego rękach zostawiasz decyzję czy wróci do Ciebie. Jeżeli zapłaciłeś za jego pozyskanie 50 złotych ( a nie jest to wygórowana cena) to zarabiając na transakcji 40 złotych straciłeś 10 złotych.

Gdy doliczysz do tego miesięczne koszty utrzymania firmy, pracowników itd. widzisz, że taką strategią możesz osiągnąć jedynie jeden wielki dług. Co zatem musisz zrobić? Dwie ważne rzeczy – zanotuj to sobie:

cytaty sprzedaż

Doprowadź do sytuacji, w której Twój klient będzie kupował nie jeden a kilka razy w roku. Mało tego, zaplanuj sobie co może kupować u Ciebie przez najbliższe 5 lat.

Druga ważna rzecz gdy już jest w twoim sklepie zrób wszystko, żeby kupił coś jeszcze. Jeżeli kupuje laptopa sprzedaj mu batona. Wiem, że brzmi to idiotycznie, ale moja córka zażyczyła sobie batona w momencie gdy ja płaciłem za komputer. Wiesz dlaczego? Bo były dostępne w tym sklepie.

Proste ćwiczenie, które może podwoić Twoje zyski

Zrób teraz ćwiczenie i na kartce papieru zaplanuj sobie co Twój klient może kupować przez najbliższy rok. Najlepiej zacznij od tego co może kupić gdy kupi jeden konkretny produkt.

Laptop + torba do laptopa + myszka

Panele podłogowe + listwy + środek do pielęgnacji podłóg

Drzwi + Alarm + Ebook „101 sposobów na zabezpieczenie mieszkania przed złodziejem”

Garnitur + krawat + pasek

Teraz kartka do ręki i napisz plan Co będę sprzedawał mojemu klientowi przez rok jego życia w moim biznesie

Aha, żeby przyciągnąć go do sklepu potrzebujesz łatwego sposobu, żeby zaprosić go kolejny raz. Ja polecam dwa najlepsze sposoby

– stwórz listę mailingową swoich klientów

– zbieraj ich numery telefonów.

Ja używam tej pierwszej opcji.

Zaglądaj na bloga, w kolejnych materiałach opowiem Ci o innych sposobach wygrywania z konkurencją bez konkurowania ceną. Jeżeli pomogłem Ci tym wpisem proszę umieść ten link na Facebooku.


Kolejne, ciekawe artykuły
6 komentarzy
  • @Mariusz Kołacz – głębokością asortymentu – czyli wariantami w ramach 1 linni produktoej – renowacja obuwia jest na to super przykładem (wyzwanie znajdź sklep w którym można zaopatrzyć się w środki do pielęgnacji takiego obuwia
    http://www.zalando.pl/lacoste-alisos-tenisowki-i-trampki-bialy-la212a05l-003.html – skóra licowa 2 kolory+ zamsz 2 kolory)

  • @ Jackal, myślę, że Twoją energię skierowałbym na dotarcie do grupy osób zainteresowaną ta tematyką a potem skupiałbym się na opisie. W tak niszowych branżach hobbystycznych bardzo ważne jest dotarcie do społeczność. Idealnie widzę w Twoim przypadku kupienie ruchu na Facebooku. Ruch skierowałbym na fanpejdż dla wielbicieli starych motocyki. Samymi zdjęciami wywoływałbyś lawinę komentarzy w takiej grupie. potem wystarczyłby link, żeby znaleźć klientów.

  • @ Mariusz dziękuję za głos w dyskusji. Mogą zaskoczyć np. obsługą klienta, innowacjami, szalonym i głośnym marketingiem. Zobacz Magdę Gesler, praktycznie zawsze wychodzi z restauracji na ulicę i częstuje przechodniów. To działa, tylko większość naśladuje nieskuteczne metody, gdyż tak robi konkurencja.

  • Witam, Panie Sławku czy może Pan zaproponować przykładowy opis do aukcji allegro dotyczacy tematu czesci do motocykli używanych? Pozdrawiam

  • […] jest artykuł  Jak zwiększyć sprzedaż i nie konkurować ceną? Artykuł napisał Mirosław Skwarek  są to ciekawe i naprawdę prawdziwe […]

  • Mariusz Kołacz
    Reply

    W wielu sklepach działają tego typu mechanizmy i sprawdzają się doskonale, jednakże cena była i będzie głównym czynnikiem decydującym o wyborze oferty. Sklepy z wyrobioną reputacją, znaną marką mogą pozwolić sobie na podniesienie cen, małe sklepiki dopiero startujące w biznesie muszą czymś zaskoczyć, jeśli nie ceną to czym? Znając odpowiedź na to pytanie będziemy ludźmi sukcesu 🙂

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak się zorganizować i zrobić więcej każdego dnia?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.Być może czujesz, że wszystkie...

Zamknij