Facebook usuwa 28 dniowe okno konwersji. Dlaczego?

Facebook usuwa 28 dniowe okno konwersji. Dlaczego?

okno kowersji atrybucja facebook 2020

W dzisiejszym artykule opiszę zmianę, którą ma w planach wprowadzić Facebook. Zmiana dotyczy modelu atrybucji i okna konwersji. Konkretnie chodzi o rezygnację z 28 dniowego okna atrybucji. Na wstępie warto wyjaśnić czym jest atrybucja w systemie reklamowym.

W skrócie jest to przypisanie danym działaniom np. kliknięciu w link umieszczony w Twojej płatnej reklamie i to czy po kliknięciu doszło np. do konwersji (sprzedaży). Okno ma charakter czasowy, czyli jeżeli wybierzesz 7 dni to, jeżeli od reakcji na reklamę do zakupu minie 6 dni to w statystykach pokaże Ci się to zdarzenie jako efekt działań reklamowych na Facebooku.

No i jak się domyślasz można było wybrać, czyli dać Facebookowi czas na efekty 7 lub 28 dni, czyli wybrać dłuższe okno konwersji, bo np. przy Twoich produktach i usługach klient potrzebował więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej.

Co dla ciebie oznacza ta zmiana?

Obecnie Facebook wycofuje się z okna 28 dniowego. Co to dla Ciebie oznacza? Jedynie tyle, że jeżeli dawałeś systemowi więcej czasu na wykazanie się efektami to teraz możesz mierzyć je do 7 dni. Nie myl tego z brakiem efektów. Jeżeli wpadały Ci sprzedaże np. w 30 dniu od kliknięcia w reklamę to dalej tak będzie się działo jedynie nie będziesz widział tego w zliczonych konwersjach.

Jak sprawdzić jakie okno konwersji dominuje w Twoich działaniach reklamowych?

Jeżeli chcesz sprawdzić, ile średnio potrzebuje potencjalny klient na zakup twojego produktu lub usługi możesz skorzystać z narzędzia Analytics w systemie reklamowych Facebook ADS. Narzędzie to omawiam w moim kursie Facebook Analytics PRO. Ten oraz ponad 20 innych kursów dotyczących Social Media możesz testować za 1 zł przez 10 dni (potem 169 zł miesięcznie) TUTAJ

Dlaczego Facebook wprowadza zmiany?

Facebook planuje wprowadzić tę zmianę po 12 października a związana jest ona z faktem, że przeglądarki zaczynają blokować przesyłanie danych o konwersji. Oczywiście FB znalazło inny sposób mierzenia konwersji w przypadku, gdy piksel Facebooka nie prześle tych danych, jednak taki argument podawany jest w oryginalnym komunikacie. Pamiętaj, że oprócz raportowaniu Facebooka masz też inne możliwości mierzenia konwersji np. za pomocą Google Analytics.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)