Facebook usuwa 28 dniowe okno konwersji. Dlaczego?

Facebook usuwa 28 dniowe okno konwersji. Dlaczego?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.
okno kowersji atrybucja facebook 2020

W dzisiejszym artykule opiszę zmianę, którą ma w planach wprowadzić Facebook. Zmiana dotyczy modelu atrybucji i okna konwersji. Konkretnie chodzi o rezygnację z 28 dniowego okna atrybucji. Na wstępie warto wyjaśnić czym jest atrybucja w systemie reklamowym.

W skrócie jest to przypisanie danym działaniom np. kliknięciu w link umieszczony w Twojej płatnej reklamie i to czy po kliknięciu doszło np. do konwersji (sprzedaży). Okno ma charakter czasowy, czyli jeżeli wybierzesz 7 dni to, jeżeli od reakcji na reklamę do zakupu minie 6 dni to w statystykach pokaże Ci się to zdarzenie jako efekt działań reklamowych na Facebooku.

No i jak się domyślasz można było wybrać, czyli dać Facebookowi czas na efekty 7 lub 28 dni, czyli wybrać dłuższe okno konwersji, bo np. przy Twoich produktach i usługach klient potrzebował więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej.

Co dla ciebie oznacza ta zmiana?

Obecnie Facebook wycofuje się z okna 28 dniowego. Co to dla Ciebie oznacza? Jedynie tyle, że jeżeli dawałeś systemowi więcej czasu na wykazanie się efektami to teraz możesz mierzyć je do 7 dni. Nie myl tego z brakiem efektów. Jeżeli wpadały Ci sprzedaże np. w 30 dniu od kliknięcia w reklamę to dalej tak będzie się działo jedynie nie będziesz widział tego w zliczonych konwersjach.

Jak sprawdzić jakie okno konwersji dominuje w Twoich działaniach reklamowych?

Jeżeli chcesz sprawdzić, ile średnio potrzebuje potencjalny klient na zakup twojego produktu lub usługi możesz skorzystać z narzędzia Analytics w systemie reklamowych Facebook ADS. Narzędzie to omawiam w moim kursie Facebook Analytics PRO. Ten oraz ponad 20 innych kursów dotyczących Social Media możesz testować za 1 zł przez 10 dni (potem 169 zł miesięcznie) TUTAJ

Dlaczego Facebook wprowadza zmiany?

Facebook planuje wprowadzić tę zmianę po 12 października a związana jest ona z faktem, że przeglądarki zaczynają blokować przesyłanie danych o konwersji. Oczywiście FB znalazło inny sposób mierzenia konwersji w przypadku, gdy piksel Facebooka nie prześle tych danych, jednak taki argument podawany jest w oryginalnym komunikacie. Pamiętaj, że oprócz raportowaniu Facebooka masz też inne możliwości mierzenia konwersji np. za pomocą Google Analytics.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

Przeczytaj poprzedni wpis:
Shadowban na Instagramie. Czym jest i jak go zdjąć z konta?

Przeczytasz ten artykuł w 1 min.Słyszałeś o shadowbanie na Instagramie?...

Zamknij