Dlaczego warto kupować u konkurencji?

Dlaczego warto kupować u konkurencji?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Gdy zamawiam pizzę w jednej z lokalnych firm mam z nią duży problem. Jeżeli przywożą ją zbyt późno jest mało zjadliwa. Powód jest prosty, leży zbyt długo na kartonowym pudełku i przechodzi smakiem tektury. Myślę, że gdybym chciał zjeść gorącą tekturę zapłaciłbym mniej.

Kilka dni temu zamówiłem ten włoski przysmak w innej pizzerii. Okazało się, że pomimo opóźnienia nie smakuje jak karton po butach z sosem pomidorowym. Właściciel tego biznesu podkładają pod pizzę folię aluminiową. To bardzo banalne rozwiązanie powoduje, że jedna firma zyskuje klientów a druga traci.

Do czego zmierzam? Pomyśl,  gdyby właściciel firmy A zamówił pizzę z firmy B nauczyłby się od nich tego prostego triku. Niestety mało kto prowadzący firmę robi zakupy u konkurencji. Jak to, miałbym ich jeszcze dorabiać? To idiotyczne – tak reagują niektórzy na tego typu pomysły.  Na tym prostym przykładzie jasno widać, że kupowanie co pewien czas u konkurencji to prosty sposób na zyskiwanie przewagi.

Jak masz na imię i Starbucks

Inny przykład to sieć Starbucks. Gdy zamawiasz kawę,  osoba która ją serwuje pyta Cię jakie imię ma napisać na kubku . Wow, traktują mnie jak człowieka a nie jak zwykłego klienta. Gdy używają Twojego imienia czujesz się ważny.  Gdyby właściciele kawiarenek kupowali kawę w Starbucks mogliby za każdym razem wracać z nowymi pomysłami na unowocześnienie biznesu. To tylko dwa przykłady jak wiele informacji może dać podglądanie konkurencji. Jeżeli masz swoje spostrzeżenia napisz w komentarzu poniżej.


Kolejne, ciekawe artykuły
3 komentarze
  • Dokładnie tak było w Starbucks w Louvre, zapytali się o nasze imiona, a później zapisali je na kubeczkach;) Wow – zajebisty trick! to była niezła lekacja;)

  • Dokładnie się z tobą zgadzam, nawet kilka razy wyprzedziłem konkurencję o lata świetlne – obserwując tylko ich błędy…
    Mariusz ostatnio opublikował..Ewangelia na dziśMy Profile

  • Nieświadomie wszedłem na wyższy poziom a Ty Mirku mi to tylko uzmysłowiłeś. Kilkanaście razy kupowałem u konkurencji i za każdym razem warto było, bo uczyłem się właśnie prostych i bardzo pomocnych trików.

    Pozdrawiam.
    Artur ostatnio opublikował..StartMy Profile

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
3 gwarantowane sposoby na błyskawiczną perswazję

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.Wyobraź sobie, że prowadzisz zespół...

Zamknij