Zacznijmy może od podstaw. Ustawiając reklamę na Facebooku często otrzymywałeś powiadomienia w stylu – twoja reklama będzie miała mniejszy zasięg, bo… zawiera zbyt dużo tekstu na obrazie. należało wtedy kombinować ze zmniejszaniem ilości tekstu tak, aby nie przekroczyć ustalonych przez Facebooka 20%.
Dlaczego Facebook wprowadził tego typu ograniczenie?
Prawdopodobnie związane było to z estetyka reklam. FB nie chciało, żeby na naszym wallu pojawiały się krzykliwe teksty w stylu – KUP TERAZ, PROMOCJA TYLKO do 23.59. Wiele osób odbierz kreacje reklamowe z przesadną ilością tekstu za nachalne i spamerskie. Przypomnij sobie krzykliwe reklamy i bilbordy, które doprowadzają Cię do pasji.
Dobra wiadomość – ograniczenia zniknęły
Na szczęście dla wielu osób korzystających z reklamy na Facebooku serwis wycofał się z tego ograniczenia i jak to ma w zwyczaju nie poinformował o tym użytkowników. Tworząc reklamy zauważyłem, że narzędzie do sprawdzania i mierzenia ilości tekstu na obrazie od dłuższego czasu nie spełniało swojej roli, ale myślałem, że to kolejny bug FB. Ostatnio jeden ze światowych ekspertów Facebook Ads opisał tą zmianę na swoim blogu.
Dlaczego Facebook nie ogłosił tego oficjalnie?
Prawdopodobnie nie chce, żeby raptem reklamy z dużą ilością tekstu na obrazie zalały społeczność korzystającą z Facebooka i Instagrama.
Czy reklamy z dużą ilością tekstu będę bardziej skuteczne?
Nie wiem, musisz zrobić testy. Nie da się udzielić jednej, słusznej odpowiedzi, dlatego, że każda grupa docelowa jest inna. Ważne, że reklamodawcy, którzy wcale nie chcą przesadzać z ilością tekstu na obrazie będę mogli teraz działać szybciej i mieć większą swobodę działania.
Wypowiedz się poniżej co sądzisz o tej zmianie?