Dlaczego w pustej restauracji warto usadzać gości przy oknie?

Dlaczego w pustej restauracji warto usadzać gości przy oknie?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Jest wiele zasad wywierania wpływu na ludzi. Problem pojawia się jednak gdy nie wiemy jak dane prawo zastosować. Przykładowo mamy świadomość, że klienci maja tendencję do naśladowania innych.

Gdy widzimy dużą kolejkę do sklepu podświadomie zaczynamy oceniać, że prawdopodobnie znajduje się w sprzedaży coś bardzo wartościowego. Jest to reguła dowodu społecznego, która naprawdę świetnie sprzedaje. Oto kilka przykładów zastosowania w praktyce:

1. Jeżeli jesteś przedstawicielem handlowym i posiadasz planner lub notatnik potencjalny klient będzie chciał zobaczyć czy masz dużo zleceń. Raczej jest mało osób, które chcą jako pierwsze ryzykować użycie nowego produktu lub usługi. Zapisanie takiego notatnika adresami i kontaktami do klientów będzie świadczyło o tym, że masz ciekawy produkt.

Pamiętaj też, że jeżeli nie masz jeszcze klientów, którymi możesz się pochwalić to może warto udostępnić im produkt i usługę za darmo i poprosić o możliwość użycia ich referencji.

2. Usługa masażu leczniczego. Największą obiekcją osób, które jeszcze nie korzystały z masażu jest wątpliwość czy to naprawdę pomoże. Wystarczy, że zrobisz ogłoszenie – pierwszy masaż gratis – przyjdź na próbę. Następnie poprosisz te osoby o opinię i możliwość użycia zdjęcia.

W 3 kroku zbudujesz listę mailingową za pomocą ogłoszenia w lokalnej prasie lub na Facebooku. Ostatnim krokiem będzie webinar na którym opowiesz o korzyściach jakie daje leczniczy masaż. W trakcie webinaru użyjesz dowodu społecznego, czyli opinii osób, które dzięki masażowi poczuły się o wiele lepiej.

3. Pusta restauracja. Jeżeli w twojej restauracji jest mało klientów to każdą nową parę, która przyszła zjeść warto usadzić przy oknie. Jako gatunek ludzki lubimy naśladować innych i chcemy robić to, co robią inni. Dodatkowo gdy widzimy restaurację pełną klientów mamy świadomość, że podają tam dobre i świeże jedzenie.

To samo odnosi się do barów i fast foodów przy różnego typu trasach. Jakość jedzenia określa się ilością samochodów parkujących przy takim obiekcie

To tylko 3 przykłady tego jak można praktycznie zastosować perswazję w sprzedaży. To tylko jedno z praw, jest ich tak naprawdę dziesiątki i tylko od Ciebie zależy czy je zastosujesz. Jeżeli masz inny pomysł napisz o tym w komentarzu.


Kolejne, ciekawe artykuły
4 komentarze
  • 🙂

  • EEEEE

  • Sama bym się dała nabrać na te chwyty 🙂

  • Sam robiłem podobnie jeśli chodzi o pierwszą sytuację. Mianowicie jadać do pierwszego klienta miałem folder z wcześniej wypisanymi lewymi zamówieniami. Podobnie było jak sprzedawałem telewizję chodząc pod domach. Podstawą było umieszczenie zebranych zaliczek w widocznym miejscu, tak żeby klient widział że jego sąsiedzi wpłacają pieniądze. 🙂

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

Przeczytaj poprzedni wpis:
MONaR, czyli Marketing Oparty Na Relacjach

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.Co pewien czas przez polski...

Zamknij