7 strategii marketingowych, które musisz rozważyć w 2018 roku

7 strategii marketingowych, które musisz rozważyć w 2018 roku

Przeczytasz ten artykuł w 8 min.

7-strategii na 2018W tym artykule chce pomóc Ci w przygotowaniu się na 2018 r. Dowiesz się z niego, na co warto zwracać uwagę w nadchodzącym okresie, co przyniesie Ci najlepsze efekty i na co warto postawić w nadchodzącym roku.

1. Reklama na Facebooku

Z dużą pewnością koszty reklamy na Facebooku będą rosły. Stawki, które udało się osiągać rok czy 2 lata temu raczej nie będą już osiągalne. Dlaczego? Działa tutaj prawo podaży i popytu oraz algorytm Facebooka, która opiera się na licytacji. Facebook wystawia daną grupę docelową, którą jesteś zainteresowany na aukcji i ogłasza licytację.

Przykładowo Twoim klientem jest Kowalski, który reprezentuje grupę wiekową 25 – 30 lat i interesuje się wędkarstwem. Facebook może mu wyświetlić ograniczoną liczbę reklam w danej jednostce czasu.

Jak działa algorytm wyceniający koszt reklamy na FB?

Dlatego pierwszeństwo będą mieli Ci reklamodawcy, którzy mają kreacje reklamową, na którą Kowalski zareaguje jak na ciepłą kolację w styczniowy wieczór. Możliwe też, że w drugiej kolejności zobaczy reklamę Twojej konkurencji, która będzie miała słabszą reklamę, ale będzie w stanie zapłacić więcej. Im więcej firm bije się o Twojego Kowalskiego, tym wyższe będą stawki reklamowe.

Dodatkowo Facebook ma świadomość, że inwestycja w reklamę, przy dobrym lejku sprzedażowym może zwrócić się 4 czy 5 razy, więc dlaczego Mark Zuckenberg i jego ekipa mieliby obniżać stawki reklamowe.

Im więcej firm bije się o Twojego Kowalskiego, tym wyższe będą stawki reklamowe.

2. Boty na Facebooku

Zawsze, gdy piszę o botach na Facebooku, nie mam na myśli totalnego zautomatyzowania komunikacji a jedynie wykorzystanie kolejnego kanału dotarcia do klientów. Warto wspomnieć, że kolejnym trendem, który warto brać pod uwagę w 2018 to indywidualizacja kontaktu z klientem.

Takie narządzie jak Manychat.com łączy ze sobą funkcje bota i komunikatora, czyli wiele kwestii automatyzuje a jednocześnie pozawala szybko reagować na pytania zadawane poprzez Messenger.

3. Stawiaj na doznania klienta i jakość obsługi

Jak ważna jest obsługa klienta zrozumie tylko ten, kto ma dziennie do rozwiązania kilkadziesiąt problemów danej grupy. Nie będę odkrywczy, jeżeli przewidzę, że w 2018 roku nasi klienci będą chcieli wszystko na teraz.

Czyli nasza percepcja czasu jeszcze bardziej przyspieszy. Coraz mniej wysiłku wymaga od nas realizowanie codziennych działań. Wszystko masz dostępne po jednym, dwóch kliknięciach. Na zakupy zaczyna wybierać się pokolenie, które otrzymuje wszystko, zanim otworzy usta a rozwiązanie większości problemów znajduje się po wciśnięciu play na YouTube (kiedyś trzeba było przeczytać 300 stronicową książkę).

Dlatego, jeżeli chcesz utrzymać jakość obsługi, musisz podnieść ceny. Dlaczego? Bo szybka i skuteczna obsługa klienta to koszt. Gdy Ty odpowiadasz na wiadomość na messengerze, nie możesz robić innych rzeczy w firmie. Dlatego musisz zatrudnić dodatkową osobę, a to wymaga dodatkowego kapitału i koło się zamyka.

Na zakupy zaczyna wybierać się pokolenie, które otrzymuje wszystko, zanim otworzy usta

4. Marketing 360 stopni i mikroinformacje.

Opowiadałem o tym na wielu webinarach. Mózg homo sapiens w 2018 będzie jeszcze bardziej i silniej bombardowany danymi. Już dzisiaj cały czas otrzymujesz mikroinformacje z Facebooka, Messengera, emaila, Snapchata, Instagrama, SMS-a i z każdego innego miejsca, które wysyła do Ciebie powiadomienia.

Czekam tylko aż kran, lodówka i pralka zaczną wysyłać mi powiadomienia. Jeżeli Twój klient żyje w takim kotle, to Ty musisz nauczyć się docierać do niego z mikroinformacjami. Ten artykuł pisałem kilka godzin, ale wiem, że większość czytelników tylko go przeskanuje, wyłapie mikro informacje i popłynie dalej na fali kolejnych mikrodanych.

Oferty na 5 stron są fajne, niestety musisz je dzielić na małe porcje i opakowywać tak, żeby były do strawienia w mniejszych dawkach na FB, Instagramie, Snapie, Newsletterze i gdziekolwiek indziej.

Dlatego żeby się przebić musisz być częściej w mózgu klienta. Wrzucenie oferty na stronę to dopiero początek. Podziel ją na mniejsze części i rzucaj małymi pakietami w klientów 24h na dobę, jakbyś był znowu w podstawówce, ładując śnieżkami w wystraszone koleżanki.

Tylko do piątku, do 21.59 Marketing Automation GetAll za 0 zł >>>

5. Wersja mobilna strony i remarketing.

Przygotowując tę wersję ŚWIATECZNEJ OFERTY GetAll byłem z niej zadowolony przyglądając się jej na moim laptopie, ale gdy zobaczyłem ją w wersji mobilnej, sam nic z niej nie rozumiałem. Biorąc pod uwagę, że pisałem ją przez kilka godzin nie byłem z siebie dumny. Żebyś zobaczył stronę oczami klienta, zainstaluj na stronie oprogramowanie SmartLook.com. Zrób sobie popcorn i oglądaj jak klienci klikają wszędzie tam, gdzie nie chcesz, żeby klikali.

Niestety statystyki nie kłamią. Jeżeli odwiedzający twoją stronę na telefonie nie może zbyt wiele na niej zrobić, tracisz nawet 60% przychodu. Dodatkowo koniecznie zainstaluj pixel Facebooka i TAG adwords. Często miejscem pierwszego kontaktu potencjalnego klienta z Twoją stroną będzie smartfon, jednak klient za zakupy z przyjemnością zapłaci już na laptopie.

Niestety 90% odwiedzających nie będzie pamiętało Twojej domeny. Jeżeli mi nie wierzysz to przypomnij sobie strony na które wchodziłeś na telefonie w ostatnim tygodniu. No właśnie.

Żebyś zobaczył stronę oczami klienta, zainstaluj na stronie oprogramowanie SmartLook.com.

Kody remarketingowe Facebooka i Google pozwolą Ci przypomnieć się klientowi.

Dodatkowo posiadając taki pixel, staniesz się Macierewiczem swojego biznesu. Tak, posiadając pixela na swojej stronie możesz wyciągnąć dane o odwiedzających. Dowiesz się dzięki niemu m.in. jakie seriale lubią odwiedzający, czy większość z nich to single, gdzie mieszkają, co lubią. Bez pixela jesteś jak dziecko we mgle.

6. Budowanie społeczności

Wiele firm myli swój Fanpejdż z tablicą ogłoszeń. W mojej opinii Fanpejdż to bardziej kawiarnia i miejsce spotkań z twoją społecznością niż telegazeta. Wiem, że wiele firm koncentruje się na ilości lajków, jednak ilość polubień nie powinien być celem samym w sobie.

Chodzi bardziej o zaangażowanie niż o ilość osób. Prawdopodobnie Twój biznes rozwiązuje jakiś problem. Im jest on bardziej specyficzny tym lepiej, bo jesteś w stanie pozyskać społeczność, która jest pozostawiona sama sobie.

Ta społeczność aż krzyczy – czy ktoś się wreszcie nami zajmie? Czy ktoś nas zbierze i pomoże stworzyć grupę wsparcia.

Tracy Walley m.in. swego czasu redaktor naczelna internetowego wydania ELLE opowiadała historie marki sprzedającej kosmetyki do włosów dla kobiet z kręconymi włosami. Okazało się, że w USA ponad 60% kobiet ma ten typ włosów, ale nikt nie wpadł na to, żeby zebrać je w jedną społeczność i pomóc im z ich skręconym problemem. Ich fanpejdż kipiał od problemów, pytań i rozmów nt. tego, jak pielęgnować kręcone włosy.

Jak wejdziesz na strony dużych marek kosmetycznych, poczytasz tam profesjonalne wpisy przygotowane przez DUŻE agencje. Będzie tam wszystko oprócz zaangażowania. Wejdź dla testów na fanpejdże dużych marek i zobacz, że oprócz ilość fanów nie ma tam zbyt wiele więzi pomiędzy marką a społecznością.

Nikt nie rozmawia, wielka marka ukryta jest za swoimi drogimi produkcjami i nie ma czasu wchodzić w dyskusję z klientami. I tutaj jest Twoja szansa na pokonanie kolosów przez to, że będziesz na fanpejdżu rozmawiać, a nie wrzucać ogłoszenia.

Wiele firm myli swój Fanpejdż z tablicą ogłoszeń.

7. Marketing Automation i segmentacja baz klientów.

Nie ma lepszego sposobu na „spalenie listy” jak wysyłanie informacji, które nie interesują klientów. Nie zbuduje się trwałej więzi, wysyłając weganom emaila o promocji na suszoną wołowinę w twoim ekosklepie.

Segmentacja listy polega na Tworzeniu różnych list klientów w zależności od ich upodobań.

W przypadku GetAll możesz np. użyć narzędzia Ankiety, które podzieli automatycznie bazę po zainteresowaniach klientów. W przypadku Manychat możesz otagowywać swoich klientów po skończonej konwersacji. Jeżeli klient pytał się o rozmiar butów sportowych dodajesz mu Tag buty sportowe i wysyłasz zindywidualizowaną treść gdy zaplanujesz promocję.

Warto wdrożyć również marketing automation, czyli email marketing, który reaguje na zachowania odbiorców. W GetAll możesz otrzymać Marketing Automation za darmo kupując Pakiet Advanced Zobacz szczegóły.

Oczywiście te 7 punków to tylko część tego co czeka nas w 2018 roku. Wierzę, że będziemy wspólnie uczyć się nowości i wykręcać zaskakujące wyniki sprzedaży. Napisz w komentarzu swoją opinię o tym co według Ciebie będzie ważne w 2018 roku.


Kolejne, ciekawe artykuły
3 komentarze
  • Co do reklam na Facebook to nie są już tak opłacalne jak kiedyś. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest Google Adwords jeśli chodzi o cenę i konwersję.

  • Witam cię Mirku .
    zawsze dajesz konkretną wiedzę , i chętnie będę korzystać z twoich szkoleń po Nowym Roku . ,Pozdrawiam , Miłego Dnia życzę

  • Witam, ciekawy artykuł i znowu pojawia się problem z ciągle nowym pozyskiwaniem klientów.
    Pozdrawiam

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak stworzyć bota na messengera i facebooka?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.Boty na Facebooku to dla...

Zamknij