Piksel Facebooka co to jest i jak go zainstalować

Piksel Facebooka co to jest i jak go zainstalować

Przeczytasz ten artykuł w 5 min.

piksel-facebooka-instalacja

Mam takie powiedzenie – twoja strona bez piksela Facebooka jest jak przeciekające naczynie. Klienci wchodzą i wychodzą, a Ty nie masz możliwości, żeby przyciągnąć ich z powrotem.

Po zainstalowaniu fragmentu kodu na stronie, sklepie lub  blogu, piksel Facebooka zaczyna przesyłać informacje do twojego konta reklamowego. Przypomina to trochę budowanie listy odwiedzających, do których możesz się odezwać po jakimś czasie właśnie za pomocą reklamy na Facebooku.

Piksel a agencja ubezpieczeniowa

Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś agentem ubezpieczeniowym, prowadzisz mały punkt w zatłoczonym centrum handlowym. Codziennie przychodzi do Ciebie dziesiątki osób, które pytają o ubezpieczenia wyjazdu na wakacje lub tzw. życiówkę.

99% tych osób odchodzi mówiąc – zastanowię się i do Pana wrócę. Niestety, jak wiesz ludzie raczej nie robią tego co mówią. Prawdopodobnie się rozmyślą, zapomną, że rozmawiali z właśnie z Tobą, albo zrobią inną dziwną rzecz, którą podpowie im ich skomplikowany umysł.

Nie trzeba być mistrzem marketingu, żeby wpaść na pomysł pozyskania kontaktu do tych osób. Gdy Kowalski powie – odezwę się, ty poprosisz go o kontakt np. numer telefonu mówiąc, kiedy mogę do Pana oddzwonić i się przypomnieć.

Generowanie LEADÓW zgodnie z RODO

O ile zwiększy się Twoja skuteczność, gdy zaczniesz zbierać dane klientów (oczywiście zgodnie z RODO, Konstytucją, ustawą Unijną o kształcie banana i certyfikatami obowiązującym na Marsie).

Jak spuchnie Twój sejf, gdy zaczniesz oddzwaniać do klientów mówiąc – zdecydował się Pan na tą życiówkę? Czas ucieka a nie jest Pan najmłodszy na naszym osiedlu.

Domyślam się, że wyczuwasz już potencjał budowania listy kontaktów najbardziej zainteresowanych ofertą.

Jak ma się to do Twojej strony i piksela Facebooka?

No tak, że ten właśnie zabieg jest możliwy po wgraniu piksela na twoją stronę.

Klient szuka ubezpieczenia na życie, wchodzi na Twoja stronę, spędza na niej 30 sekund i wychodzi mówiąc sobie – ok, zastanowię się. W tym momencie piksel rejestruje, że Kowalski był na stronie – ubezpieczenia na życie i zapisuje te informację na twoim koncie reklamowym.

Oczywiście nie widzisz tych danych, nie wiesz, że ten internauta nazywa się Kowalski. Dane są zanonimizowane, ale Facebook  dokładnie wie co to za osoba.

Co możesz zrobić z tymi danymi? Możesz np. ustawić reklamę na Facebooku, kierowaną tylko na osoby, które odwiedziły stronę z ubezpieczeniami na życie. Zakładając, że Kowalski dopiero zbiera informacje i potrzebuje więcej wiedzy możesz mu wyświetlać artykuły nt. ubezpieczeń na życie, pozwolić mu, żeby poczytał sobie najczęstsze pytania i odpowiedzi w tym zakresie. Masz szansę zaproponować mu ściągniecie raportu PDF. Możesz też wyświetlać mu reklamę, że w związku z epidemią grypy masz zniżkę na „życiówkę”.

Dlaczego większość klientów nie kupuje za pierwszym razem i jak to się ma do PIKSELA Facebooka?

Czy widzisz już potencjał piksela? Większość osób, które spotykają się z Twoim biznesem, nie jest w stanie kupić od razu. To, co ich blokuje to obiekcje. Mikroskopijne połączenia w naszym mózgu, które mówią

– nie teraz,

– poczytaj o tym więcej,

– znowu Cię oszukają,

– czujesz się dobrze, wykupisz życiówkę za kilka lat.

Większość Twoich klientów musi przyzwyczaić się do twojej firmy, poczytać, zdobyć więcej informacji. Za pomocą piksela zamykasz ich w swoim biznesie i możesz stale przypominać im o tym, że warto wrócić i zamówić produkt i usługę właśnie u Ciebie.

Dodatkowo reklamą ustawiona na osoby, które były na konkretnej stronie będzie w większości przypadków tańsza. Dlaczego? Bo skierujesz ją do osób najbardziej zainteresowanych.

Jak zainstalować piksel Facebooka na stronie?

Teraz pokażę Ci jak zainstalować piksel Facebooka na stronie lub blogu.

instalacja piksela facebooka

Na początku klikasz w ten zielony przycisk „create a pixel” następnie pojawi się taki widok:

piksel facebooka

Opcja 1 Użyj integracji lub menadżera znaczników – tej opcji raczej nie będziesz używał, chyba że masz sklep oparty o Magento czy WooCommerce.

Interesuje nas opcja 2. Zainstaluj kod ręcznie. Po kliknięciu w ten przycisk pojawi się nowe okno:

piksel facebooka instalacja

Po najechaniu na ten strasznie wyglądający kod należy go skopiować (Facebook Ci wszystko podpowie) i wkleić ten kod w sekcji head na stronie, blogu lub sklepie.

Wiele sklepów internetowych wspiera instalacje piksela. Wystarczy, że napiszesz na ich suport i zapytasz gdzie wkleić kod piksela.

Żeby sprawdzić, czy piksel działa prawidłowo, warto zainstalować w wtyczkę do przeglądarki CHROME. Nazywa się ona Facebook Pixel Helper. Ikona wtyczki podświetli się na niebiesko, gdy piksel będzie wgrany właściwie.

Zapisz się na bezpłatne SZKOLENIE z reklamy na FACEBOOKU

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak ustawić reklamę na osoby, które odwiedziły Twoją stronę i „zapisały się” na liście pikselowej przyjdź na bezpłatne warsztaty z reklamy na Facebooku, które prowadzę w każdy WTOREK o 20.00. Zapisz się klikając w TEN link.

Powodzenia z pikselem. Jeżeli masz jakieś pytania pisz na adres info@getall.pl


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Kurs Email Marketing Expert edycja I

Przeczytasz ten artykuł w 1 min.Jak wiesz, tworzę właśnie warsztaty...

Zamknij