5 sposobów na zdobycie wartościowych fanów na Facebooku

5 sposobów na zdobycie wartościowych fanów na Facebooku

Na tym blogu pomagam zwiększać sprzedaż nie tylko pojedynczym sprzedawcom, ale także małym i średnim biznesom, dlatego też kwestia mediów społecznościowych nie może być przeze mnie pomijana. Poważnym problemem osób, które chcą zwiększać zyski swojej firmy za pomocą Facebooka jest kwestia związana ze zdobyciem wartościowych fanów.

Wartościowych, czyli takich którzy zaczną od nas kupować. Jest co prawda dużo serwisów, które oferują wymianę fanów, ale nie gwarantują one, że tak zdobyte osoby są zainteresowane naszymi produktami. Jednym za takich serwisów jest LikePlus.eu

Poznaj 5 sposobów na zdobycie wartościowych fanów

SPOSÓB # 1 Reklama fanpejdża na facebooku

Gdy założysz konto reklamowe na wspomnianym serwisie, pierwszą zaproponowaną formą reklamy będzie promowanie naszej strony na Facebooku. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że Twój fanpejdż będzie wyświetlał się konkretnej grupie docelowej, którą ustawisz przygotowując reklamę.

Ta grupa oczywiście musi reprezentować Twoich potencjalnych klientów. Przy dużej ilości wyświetleń szybko zdobędziesz rzeszę zainteresowanych użytkowników facebooka.

SPOSÓB # 2 Stwórz stronę społecznością a nie tylko firmową

Prostym przykładem jest działalność mojego klienta, który sprzedaje kosmetyki. Naturalnie szybciej zdobędziemy fanów strony „Zadbany facet” niż „Sklep XYZ”. Gdy klikam lubię to dla fanpejdża „Zadbany Facet” daję sygnał moim znajomym na facebookujestem mężczyzną, który dba o siebie.

Dzięki temu czuję się ważny i mam motywację do kliknięcia lubię to. A jaka jest motywacja, żeby kliknąć w stronę sklepu? No właśnie, o tym w kolejnym sposobie.

SPOSÓB # 3 Przekupuj lubiących rozdając nagrody

Żeby zmotywować innych do polubienia warto zaproponować jakąś nagrodę. Ja przeważnie rozdaję produkty cyfrowe(szkolenia, ebooki, nagrania video) i świetnie się to sprawdza. Ty możesz rozdawać wejściówki, bony, rabaty czy próbki. Bardzo ważne jest żeby po polubieniu osoby te napisały jakiś komentarz, który jest elementem konkursu.

Np. „Polub nasz fanpejdż a następnie napisz w komentarzu co jest najważniejsze przy dbaniu o wygląd u facetów. 10 najlepszych komentarzy nagrodzę serią kosmetyków dla facetów” Warto także dopisać: „jeżeli chcesz żeby w konkursie wzięli udział Twoi znajomi udostępnij wpis na swoim profilu” Pozwoli to zdobyć kilku fanów więcej.

SPOSÓB # 4 Współpraca z dużymi fanpejdżami

Jest to najszybszy i często najtańszy sposób na zdobycie wartościowych fanów. Znajdź duże fanpejdże w swojej tematyce (wykorzystaj wyszukiwarkę facebooka lub strony publikujące największe fanpejdże w Polsce). Zapytaj o możliwość współpracy używając przycisku „wyślij wiadomość”.

Jedną z najskuteczniejszych form jest przeprowadzenie konkursu na danej stronie i wypromowanie własnego biznesu. Pamiętaj, że wysłanie zbyt dużej ilości emaili jednego dnia może być restrykcyjnie potraktowane przez administratorów facebooka, dlatego liczy się tutaj zdrowy rozsądek. Kary co prawda nie są drastyczne np. tygodniowe ograniczenia na jakąś funkcję, jednak mogą nas skutecznie zdemotywować.

SPOSÓB # 5 Wyjdź z sieci

Jeden z największych błędów polega na tym, że właściciele sklepów stacjonarnych pomijają potencjał Facebooka. Wystarczy stworzyć specjalną ofertę dla osób, które są fanami i informować o tym klientów odwiedzających Twój sklep.

Możesz po prostu stworzyć prostą ulotkę na której będzie adres Twojego fanpejdża i korzyści wynikające z tego, że ktoś zostanie Twoim fanem.

Wprowadzając te 5 strategii możesz w szybkim czasie zwiększyć ilość osób, które lubią Twój biznes na Facebooku. Jeżeli masz inne pomysły napisz o nich w komentarzu.


Kolejne, ciekawe artykuły
7 komentarzy
  • Najważniejsza jest interakcja. W moim przypadku najwięcej lajków wpada mi bezpośrednio ze strony firmowej i sa one najbardziej stargetowane.

  • Mam wrażenie, że w Polsce potencjał FB dalej nie jest doceniany, tak jak być powinien. Ciekawy artykuł, fajna ta myśl o drobnych nagrodach typu próbki perfum.

  • Darku widziałem Twoje konkursy na rozwiązywaniu testów. Świetnie się to sprawdza i ma duży potencjał wirusowy. Taki właśnie jest Facebook. W pewnych branżach pewne rozwiązania nie przynoszą efektów w innych działają świetnie.

  • Wiedza przekazywana przez Mirka jest bardzo wartościowa. Osobiście jestem pod ogromnym wrażeniem jego szkolenia Facebook Marketing 2.0. Wiele elementów przekazanych w tym kursie zadziałało na moim fanpejdżu zwiększając ruch na stronie oraz liczbę fanów. Moim zdaniem komentowanie na innych fanpejdżach o podobnej tematyce zdecydowanie poprawia, zwiększa ruch na naszym. Co do serwisów typu likeplus i tym podobne to fani zdobyci w ten sposób są raczej mało przydatni (wartościowi), użytkownicy tych serwisów klikają aby zdobyć punkty do promocji swoich stron. Z reguły są to konta martwe i używane tylko do zdobywania punktów. Zastosowanie tych kilku porad na pewno przyniesie większe korzyści. Fani którzy są zainteresowani tematyką naszego fanpejdża będą bardziej aktywni, będą komentować nasze posty a tym samym podnosić EgdeRank naszej strony co zwiększy jej popularność. Jeśli dodamy do tego jakąś wartościowa wiedzę (u mnie rewelacyjnie sprawdza się rozwiązywanie testów), możliwość wykazania się fanów, ciekawe konkursy i nagrody to sukces murowany.

  • Kolejny sposób. Po zapisie osoby na liście adresowej można odesłać osobę na swoją stronę z podziękowaniem za zapis dodając krótką informację: Żeby otrzymywać informacje o najnowszych moich pomysłach kliknij Lubię to. (25% subskrybentów klika w ten sposób).

  • Wyszedł Ci Mirku bardzo ciekawy wpis, który z chęcią przeczytałem po Twoim mailu, i z którego dowiedziałem się jeszcze więcej.

    Korzystając z okazji zapytam – czy masz dla mnie jeszcze jakąś radę jeśli chcę zdobyć wartościowych fanów ale nie po to, by im coś “sprzedać” bo nie prowadzę sprzedaży przez internet, tylko żeby po prostu polubili mojego bloga, czytali go, wracali na niego co jakiś czas i przy okazji kliknęli w reklamę Google AdSense, bo to jest to – na czym chcę zarobić?

  • Ciekawe porady 🙂 Jedną lub dwie z pewnością wykorzystam u siebie. Ostatnio testowałem reklamę u siebie na jednym Fan Page i mam wrażenie, że lepiej działa, jak ją targetujemy do znajomych osób lubiących już stronę.

Skomentuj Zespół muzyczny Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)