ZSx2, czyli sekret nowego marketingu

ZSx2, czyli sekret nowego marketingu

Jeden z moich znajomych kręcąc się ostatnio po swoim gabinecie zadał mi bardzo poważne pytanie:

aaaJak mam zwiększyć sprzedaż w czasie globalnego kryzysu ?

Pomyślałem wtedy, że to najlepszy sposób, żeby zaprezentować mu najnowszą filozofię i kierunek prowadzenia biznesu, który na własne potrzeby nazwałem ZSx2, czyli dziecinnie prosta zasada Zbuduj Społeczność Zacznij Sprzedawać. Kolega zamyślił się i odpowiedział z charakterystyczną dla siebie manierą

– czy mógłbyś mi to wyjaśnić po polsku?

 Grillowanie w Wigilię

Odpowiedziałem w taki sposób:

Wyobraź sobie, że masz pomysł na rozpoczęcie sprzedaży urządzeń i sprzętu do grillowania (tym zajmuje się jego firma). Jeżeli otworzysz teraz sklep internetowy, umieścisz tam zdjęcia produktów i ich opisy to przyciągniesz tylko te osoby, które poszukują takiego produktu.

Nie będzie to zbyt duża liczba klientów, biorąc pod uwagę fakt, że grillowanie podczas Wigilli nie jest najczęstszą formą spędzania czasu w święta.

 Wykorzystaj kryzys do zarabiania

 Jeżeli jednak poświęcisz czas marazmu, kryzysu i okresu zastoju w Twojej branży, na budowanie społeczności wokół Twojej marki, to w okresie bumu na rynku bedziesz miał dużą grupę klientów, którzy przez kilka miesięcy poznawali Twoją firmę, czytali darmowe informację i uczyli się jak grillować na Twoim portalu, stronie internetowej lub blogu.

Po prostu poznają Twoją firmę, a ty ani przez chwilę nie mówisz o sprzedaży. Dopiero, gdy już wystarczająca liczba potencjalnych klientów zacznie kręcić się wokół Twojej marki (portalu, strony, forum lub blogu) podsuniesz im baner z linkiem do swojego sklepu. Czyli postawiasz wielki billboard na zatłoczonej ulicy, którą sam stworzyłeś.

zaniemówił…. i wprowadził idee w życie

Mój przyjaciel nic nie powiedział, nie skomentował idei, którą nazwałem ZSx2, zrobił jednak coś, co łączy ludzi sukcesu – wykonał czynność, która miała za zadanie wprowadzić w życię ideę ZSx2 – zadzwonił do zaprzyjaźnionego webmastera i zaczął rozmawiać z nim o swojej nowej drodze biznesu.

Jeżeli masz pomysły na wykorzystanie zasady ZSx2 napisz to w komentarzu


Kolejne, ciekawe artykuły
6 komentarzy
  • Weźcie jeszcze pod uwagę szereg działań, które trzeba wykonać, aby ten serwis internetowy był widoczny w sieci, co przy bardzo konkurencyjnych branżach może być bardzo trudne dla początkującego.

  • Aniu, Seller miał na myśli koszty wykupienia tej działki :-)) czyli około 120 złotych za serwer i domenę. Pozostaje także opłacenie informatyka od 2000 do 10 000 złotych. Jest to jednak droższa opcja, według mnie lepiej inwestować w swoją wiedzę.

  • Cieszę się Ewo, że dostrzegłaś główną ideę ZSx2. Nawet dziś słyszę głosy ludzi, którzy mówią, że gdyby wiedzieli, że ceny nieruchomości tak gwałtownie wzrosną, inwestowaliby w ten biznes. Według mnie Internet to miejsce gdzie bardzo dochodowa działka kosztuje do 120 złotych (koszt serwera+domeny). Wierzę, że jeżeli tak spojrzymy na sytuację dostrzeżemy ile może być warta nasza strona w przyszłości (czytaj społeczność zainteresowana stroną lub blogiem). Wierzę Ewo, że Ci się uda i trzymam kciuki.

  • Przepraszam Sellerze, gdzie widzisz te koszty?
    Ania

  • Tak, masz 100% racji. To bardzo dobry czas na budowanie społeczności. Nie zrobimy tego w okrese boomu, bo będziemy zajęci obluga klientow, więc teraz czas na akcję. Po prostu powielę Twoj pomysł. Zadbam o blog, a następnie o darmowe i płatne szkolenia webcastowe. Nie są drogie dla klienta ani dla mnie -ich producenta, nie przyniosa welkiej kasy na początku, ale pozwolą zbudować zaufanie, wybić się na pozycję eksperta i tym samym przyciągnąć klientów, jak kryzys przestanie ich gnębić.

  • Bardzo ciekawy pomysł, ale często nierealny, ze względu na koszty. Czy mógłby Pan dać kilka porad jak mała firma mogłaby się wypromować za darmo, lub za naprawdę małe pieniądze?

Skomentuj Ewa Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)