Rolki na Instagramie 14 rzeczy, które warto wiedzieć

Rolki na Instagramie 14 rzeczy, które warto wiedzieć

Rolki na Instagramie Mirosław Skwarek

Dzięki rolkom na Instagramie moje konto wystrzeliło w 2 miesiące z 22 000 obserwujących na 153 000. Co ważniejsze rolki nagrywałem już rok wcześniej, ale nagrywając je popełniłem pewne błędy o których przeczytasz poniżej.

Na tak olbrzymi wzrost obserwujących wpłynęły też zmiany w samym Facebooku i Instagramie. To nie przypadek, że w ciągu 2 miesięcy moje konto urosło bardziej niż przez 9 lata mojego istnienia na Instagramie.

Dlaczego zatem pomimo, że robisz wiele rzeczy podobnie do mnie to Twoje konto nadal stoi w miejscu? Sekretem są pewne niuanse, które robią różnicę i opowiem Ci o nich w tym poście.

1. Rolki robią zasięgi

Instagram, który została kupiony przez Meta, czyli Facebooka od wielu lat był maszynką do zarabiania pieniędzy dla owej korporacji. Po prostu duże zasięgi organiczne notował jakiś promil kont a przyrost followersów był u 99,99% innych profili minimalny.

Po prostu, zasięgi obcięto na tyle, że jedynie płatna promocja dawała większości firm jakiekolwiek efekty. Reszta użytkowników tworzyła treści zagryzając zęby. I byłoby tak nadal gdyby nie rewolucja, którą wywołał TikTok. Po prostu Meta (Facebook i Instagram) dostrzegli konkurencję, której nie byli w stanie kupić – TikTok to chiński podmiot a jak wiesz zebrane informacje i możliwość ich zbierania to jedno z narzędzi imperialnych przepychanek. Mark Zuckenberk ma w biznesie prosta zasadą – kup albo zniszcz.

Jeżeli zakup aplikacji się nie powiedzie Zuckenberg odpala plan B – destrukcja, destrukcja polegająca na skopiowaniu pomysłu i funkcjonalności konkurenta. To właśnie stało się w przypadku Rolek bo Rolki to klon TikToka.

Kurek z zasięgami odkręcony

Każda aplikacja potrzebuje twórców bo Instagram czy TikTok sam nie tworzy treści. Żeby Twórca przeszedł z TikToka i zaczął nagrywać Rolki musi mieć z tego jakieś wymierne korzyści i dlatego Instagram żeby podjąć rękawice rzuconą przez TikToka musiał ponownie odkręcić kurek z zasięgami organicznymi.

Coś na zasadzie – nagrywajcie krótkie filmiki u nas a damy Wam miliony wyświetleń. W taki sposób Instagram stworzył warunki do rozwoju twojego profilu, dlatego twoje zadanie polega na tym żeby wykorzystać bitwę gigantów do rozwoju swojego biznesu lub marki osobistej.

2. Algorytm bierze po uwagę utrzymanie uwagi – ile procent zobaczyło całe video.

Musisz zrozumieć, że nie ma jednego algorytmu na Instagramie. Jest oddzielny algorytm do zwykłych, nudnych, nieruchomych zdjęć oraz oddzielny do rolek i storiesów. Algorytm rolek opiera się na naszych zainteresowaniach, tematyce, która nas interesuje a nie na osobach, które obserwujemy. Zobacz statystyki.

rolki zasiegi

Większość moich rolek widzą osoby, które mnie nie obserwują. Oznacza to, że Instagram stale promuje mnie wśród nowych osób i stąd biorą się wzrosty obserwujących.

Żeby jednak twoja rolka osiągała milionowe zasięgi musi spełnić kilka warunków. M.in. tematyka musi dotyczyć milionów ludzi. Jeżeli Instagram wyświetla Rolki „pod zainteresowania” to wiem, że nagrywając rolkę o technikach sprzedaży nie zrobię milionowych zasięgów bo ile osób w Polsce jest zainteresowanych technikami sprzedaży?

Co innego sztuczki na iphonie. Iphone’a ma w Polsce ponad 4 miliony Polaków, w tym duża cześć ogląda filmik o sztuczkach z iPhonem bo myśli o jego zakupie. Oto dowód na to jakie rolki mają milionowe zasięgi:

mirosław skwarek iphone

Kolejnym ważnym czynnikiem jest procent osób, które obejrzały rolkę w całości i tutaj pojawia się ważna podpowiedź.

Sekunda TO Wieczność.

Skoro czas oglądania rolki to klucz do milionowych zasięgów to musisz tak ją okroić żeby nie było praktycznie sekundy ciszy. Do tego musisz montować rolki dynamicznie, czyli jeżeli opierasz rolkę na gadającej głowie musisz zmieniać pozycję i ujęcia, tak żeby oko i mózg były cały czas zaskakiwane.

3. Jeżeli nie wiesz jak zarobić na rolkach to posłuchaj tego…

Wiele osób zastanawia się jak dzięki rolkom zarobić więcej pieniędzy i zwiększyć sprzedaż. Oprócz tradycyjnych sposobów w stylu współpracy z markami czy sprzedażą własnych produktów, Instagram w walce o podium i sznur ludzi ponowił wynagradzać twórców za nagrywanie rolek. Program ten dostępny jest obecnie w USA. W momencie, gdy zakwalifikujesz się do programu bonusowego Instagram zapłaci Ci 5 dolarów za 1000 wyświetleń rolki.

To nie wszystko, ostatnio Instagram wprowadził dodatkowe opcje wynagradzające osoby, które Cię subskrybują np. rolki tylko dla subskrybentów, prywatne czaty z twórcą czy też zamknięte live dla subskrybującej Cię społeczności.

Jak widzisz zaczyn się robić coraz ciekawiej i istnieje coraz większa szansa, że twórca na Instagramie będzie mógł utrzymać się z samego tworzenia rolek dla swojej społeczności, która wykupi dostęp.

4. Najwięcej zasięgów nie pochodzi z Instagrama

To kolejna zagadka. W momencie kiedy dodajesz rolkę może zaznaczyć opcję, że chcesz również promować rolkę na Facebooku. Z moich doświadczeń wynika, że w większości przypadków milionowe zasięgi robi mi Facebook a nie Instagram. Oto przykład.

Jak i gdzie włączyć tą funkcje i co zrobić, gdy nie masz tej funkcji dowiesz się na tych 3 BEZPŁATNYCH szkoleniach z Instagrama i nagrywania milionowych rolek. Zapisz się na szkolenie TUTAJ

5. Nie musisz znać się na edycji – Instagram pozwoli Ci zmontować rolki samodzielnie.

Instagram zadbał o to żeby osoby, które nie znają się na edycji wideo też mogły tworzyć genialne, zapierające dech w piersiach rolki. Narzędziem tym są szablony. W momencie kiedy przeglądasz rolki przy części z nich pojawia się ikona „Użyj szablonu”. Dzięki tej funkcji podkładasz jedynie video lub zdjęcia a Instagram montuje Ci rolkę w rytm muzyki.

6. Dlaczego nie mam ulubionego utworu w Rolkach i co z tym zrobić?

Jednym z najczęstszych problemów, które zgłaszają mi przedsiębiorcy, którzy zaczynają przygodę z rolkami jest brak możliwości dodania ulubionego utworu do rolki.

Dzieje się tak dlatego, że konta profesjonalne nie maja wszystkich utworów, dlatego, że konta te jak sama nazwa wskazuje służą do zarabiania a nie hobbystycznego dodawania rolek i dlatego twórcy nie oddadzą Ci swoich dzieł za darmo.

Nie po to się napracowali  żebyś Ty spijała śmietankę. Według mnie szukanie 5 minut utworu do rolki nie ma sensu. Po pierwsze nie nagrywasz rolek dla siebie tylko dla odbiorców. Moje milionowe rolki są nagrane przeważnie z jednym utworem, który wybrałem przypadkowo i trzymam się go od kilku miesięcy. Na TikToku przestałem dodawać muzykę i nie wpłynęło to w żaden sposób na zasięgi. Nie szukaj problemu na rozwiązanie. Nagraj 300 rolek a potem myśl nad utworami.

7. Nie czuję tego, nie lubię rolek.

Często słyszę, że rolki są straszne i że zniszczą Instagram. Instagram był już zniszczony przed Rolkami. W jakim sensie? W takim, że statyczne zdjęcie z tekstem napisanym maczkiem nie wygra z dynamicznym wideo. Większość osób wchodziło na Instagram na kilka minut po czym wracali na TikToka na kilka godzin. Mózg zawsze idzie tam, że jest mu lepiej i wygodniej. Obecnie 22% czasu spędzanego na Instagramie spędzamy na oglądaniu rolek i z miesiąca na miesiąc tendencja ta będzie szła w kierunku konsumpcji Rolek.

Jeżeli nie czujesz rolek, nie lubisz ich to pamiętaj, że Ty jesteś najmniej ważna, rolki nagrywasz dla swoich odbiorców bo to oni zapłacą twoje rachunki.

8. Ile hasztagów dodawać w rolkach?

Instagram rekomenduje dodawanie id 3 do 5 hasztagów do rolek. Dlaczego nie 30? Dlatego, że Instagram i tak wie co jest na twoim wideo i jakie słowa wypowiadasz w Rolce, więc nie potrzebuje aż tylu hasztagów, żeby określić komu wyświetlać rolki. Jak używam hasztagów z końcówkami tip, tricks, tutorial np. #instatricks itd. dzięki czemu osoby, które szukają wiedzy trafią do mnie.

9. Co zrobić żeby rolka wybiła się na Milion wyświetleń?

Żeby rolka osiągnęła miliony wyświetleń musi dotyczyć tematyki, która zainteresuje miliony osób. Dodatkowo musisz nagrać ja dynamicznie i w ciekawy sposób. Tak naprawdę liczą się pierwsze sekundy np. Tajna sztuczka na Iphonie o której nie miałeś pojęcia. Tak, to clikcbajt, ale działa. Stworzyłem nawet oprogramowanie, które stworzy Ci ponad 120 wstępów do Rolki na każdy temat. Oto przykład dla Iphone:

Reels Generator

Oczywiście trzeba dopasować odmianę i zrobione. Oprogramowanie to jest dodawane jako bonus do pakietu kursów z Rolek. Pakiet możesz kupić TUTAJ

10. Co zrobić żeby rolki zdobywały Ci Followersów

Żeby rolki pomagały Ci w budowaniu olbrzymiego konta na Instagramie muszą dać na tyle wartościową treść, że odbiorca pomyśli sobie – muszę obserwować ten profil żeby nic mnie nie ominęło. Oczywiście nie zawsze będzie to wiedza, sztuczki i porady, mogą być to rolki z pięknymi zdjęciami przyrody.

11. Czy wyczerpią Ci się pomysły na Rolki?

Jest to jeden z kluczowych lęków i blokad osób, które zaczynają nagrywać rolki. Sam słyszałem jak jedna z moich klientek mówiła: wszystko dobrze, tylko te cholerne pomysły na rolki, nie umiem ich wymyślać. Jest wiele narzędzi do generowania pomysłów na rolki. Takie strony jak AnswerThePublic czy Google Trends. Czytaj też komentarze pod rolkami konkurencji a tam znajdziesz wiele pomysłów na rolki. Gdy już nagrasz ich 50 to z samych pytań i komentarzy nie nadążysz z nagrywaniem. W tej serii darmowych szkoleń opowiadam o tym skąd jeszcze brać pomysły na rolki.

12. Jakie rolki nie przyciągną Ci obserwujących

Kluczem do rolek przyciągających oddaną społeczność jest wartość. Rolki, które spowodują, że ludzie Cię zaobserwują to takie, które powodują, że coś się we mnie zmienia na lepsze. Uczę się czegoś nowego, otrzymuję inspirację. Dlatego wiele osób, które zbudowały profile na Instagramie w oparciu o pudelka nie radzi sobie z nagrywaniem rolek bo w ich rolkach nie ma żadnej kategorii zainteresowań – rolka w stylu zobacz jaka jestem piękna i pachnę nie ma swojej kategorii, więc Instagram nie ma za bardzo komu jej wyświetlać. Dlatego rolki pokazujące twoje wakacie i wyjście z psem nie zbudują Ci rzeszy fanów.

Dodatkowo na końcu rolki umieść komunikat – obserwuj mnie po więcej takich porad, przepisów czy ćwiczeń.

13. Rolki to puzzel a nie gotowy obraz

Pamiętaj, że rolka to cześć systemu. Rolki pomogą Ci zbudować społeczność, ale to za pomocą storiesów pogłębisz relacje pokazując swoje życie. Gdybym nagrywał to samo w relacjach i w Rolkach straciłbym większość zasięgów. Relacje na Instagramie są jak lista mailingowa wideo. To, że nagranie zniknie po 24 godzinach powoduje, że odbiorcy zmuszani są do konsumpcji twoich treści.

14. Te 2 składniki to klucz do sukcesu w Rolkach.

Według mnie są 2 składniki, które decydują o wygranej w grze w rolki. Pierwszy aspekt to systematyczność. Codziennie wypracowujesz swój plan np. codziennie minimum 2 rolki. Nie patrzysz czy maja zasięgi czy nie, tylko robisz swoje. Czasami będzie tak, że rolka nagrana miesiąc temu osiąga jakieś zawrotne zasięgi. Ty przestałaś nagrywać bo kilka z nich nie stało się wiralami a tutaj taka niespodzianka. W takiej sytuacji masz świadomość, że zmarnowałaś kilka tygodni, tym, że brak zasięgów Cię zniechęcił.

Jeżeli masz dodatkowe pytania odnośnie rolek lub chcesz wyrazić swoje zdanie zrób to w komentarzu poniżej.

Oczywiście wpadaj na mojego Instagrama i oglądaj moje storiesy. Zapisz się też na 3 bezpłatne szkolenia z Instagrama TUTAJ


Kolejne, ciekawe artykuły
1 Komentarz

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)