Po co prowadzić Fanpage i profil na Instagramie?

Po co prowadzić Fanpage i profil na Instagramie?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.
Facebook i Instagram po co mi profil

Po co prowadzić kanały w social media? Czy chodzi o bezpośrednią sprzedaż? O tym się nie mówi, ale głównym celem prowadzenia profili w Social Media nie jest sprzedaż bezpośrednio z Fanpage czy Instagrama.

Oczywiście jeżeli piszesz i działasz systematycznie ta sprzedaż zacznie się pojawiać, chodzi jednak o coś zupełnie innego. Zasięg organiczny często dociera do 10 – 20% naszych fanów lub followersów. Nie trzeba być profesorem matematyki, żeby wysnuć wniosek – 80% naszej społeczności nie widzi naszych postów. 80% pieniędzy zostawiamy na stole.

Co zatem trzeba zrobić, żeby ta WIĘKSZOŚĆ zobaczyła komunikat o promocji czy nowym produkcie? Musisz zapłacić Facebookowi i Instagramowi za dotarcie do tej grupy. Giganci z Doliny Krzemowej nie są instytucją charytatywną. Nie tworzą serwisów po to, żeby za darmo promować Twój biznes.

Instagram i Facebook to nie instytucje charytatywne

Ich działania PR tworzą takie wrażenie, ale wrażeniem nie zapłacisz pensji pracownikom. Traktuj swój profil jak darmową próbkę a doskonale wiesz, że na próbkach nie rozwiniesz DUŻEGO biznesu.

Prawdopodobnie nie jesteś też na tyle naiwny, żeby wierzyć, że najlepszych klientów z grona fanów i followersów FB i Insta odda Ci za darmo. Nie, najlepsi klienci są dostępni po ustawieniu reklamy. I tutaj dochodzimy do sedna działań w social media. Po to robię tyle live-ów, po to działam systematycznie, żeby zbudować sobie zasoby osób do których potem ustawię reklamę płatną.

Zamiast reklamować się do osób, które mnie nie znają ustawię reklamę do tych, którzy mają ze mną relację w mediach społecznościowych.

Dlaczego reklama remarketingowa będzie tańsza niż reklama na zimny ruch?

Dlaczego?

Po pierwsze reklama remarketingowa (do osób, które miały już ze mną kontakt) jest tańsza. Ustawiasz ją na mniejszą liczbę osób np. fani i followersi. Po drugie … jest tańsza z innego powodu – odbiorcy lepiej na nią reagują. Moje wyniki to 20 do 1. Czyli porównując reklamę płatną na zimny ruch z reklamą do osób, które mnie już znają na 20 sprzedanych produktów z takiej reklamy sprzedaję 1 produkt z zimnego ruchu.

Napisz, czy budujesz zasoby remarketingowe i czy wiesz, jak ustawić reklamę do osób z którymi masz jakikolwiek kontakt?


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

Przeczytaj poprzedni wpis:
TOP 15 najlepszych i sprawdzonych sposobów na zdobycie aktywnych followersów na Instagramie

Przeczytasz ten artykuł w 1 min.W najnowszym odcinku Podcastu Internetowych...

Zamknij