Jak dzwonić do klientów? 4 najpoważniejsze błędy w sprzedaży przez telefon

Jak dzwonić do klientów? 4 najpoważniejsze błędy w sprzedaży przez telefon

Przeczytasz ten artykuł w 6 min.

jak dzownić do klientówW naszej kulturze strach przed dzwonieniem do klientów wynika z tego, ze większość firm dzwoniąc robi to źle i tym samy psują rynek. Niestety w ten sposób większość małych biznesów nie dzwoni do swoich klientów. Uważają, że skoro oni nie lubią dziwnych telefonów w środku dnia to każdy klient też tego nie znosi. Nic bardziej mylnego. Nie lubimy zimnych telefonów bo w większości dotyczą one produktów, które nas nie interesują.

Ja przykładowo dostaję raz na miesiąc telefon z telefonii komórkowej z pytaniem czy chcę ubezpieczenie? Jaka mądra głowa wpadła na tak idiotyczny pomysł? To tak jakby zadzwonili do Ciebie z zakładu pogrzebowego i zapytali czy jest pan zainteresowany biletami do cyrku?

Może i jestem, ale jakoś mi to nie gra. Pomyśl, gdyby poświęcili choć trochę czasu i zapytali się mnie jakie telefony chcę od nich otrzymywać a jakich nie, częściej i dłużej rozmawialibyśmy ze sobą. Kolejny przykład Orange – mam stary router. Ostatnio się przegrzewa raz na jakiś czas muszę go zresetować.

Czy potrzeba jakiejś wielkiej inteligencji i mega zaawansowanego systemu do zarządzania klientami, żeby wyskoczył komunikat ten klient ma już stary router – sprzedajmy mu nowy, albo dajmy mu za darmo nowy, ale po tym jak kupi telewizję.


Podaj imię:

Podaj swój email:

Zapisując się zgadzasz się z polityką prywatności.



Kolejne, ciekawe artykuły
4 komentarze
  • Dokładnie tak. najpierw badanie potrzeb i dostosowanie pod nie produktu. Niezwykle ciężko coś sprzedać przez telefon to druga sprawa. Ludzie są nieufni i na każdym kroku czują, że ktoś chce ich oszukać, wyłudzić ich pieniądze.

  • Bardzo przydatny artykuł. Są to dobre drogowskazy dla osób które już mają jakaś bazę obecnych klientów. Umówmy się że Korporacje nie nawiązują żadnych relacji z klientami- no czasami jakiś telemarketer jest bardziej prokliencki co przekłada się na pozytywny wizerunek firmy. Problem z zimnym ruchem jest inny, wówczas jak dzwonisz faktycznie do osób o których praktycznie nic nie wiesz…. ok to twoja branża możesz sobie zrobić profil klienta, ale dla niego twój telefon jest taki sam jak inne…. Grunt to wiedzieć jak zacząć i jak doprowadzić rozmowę do oczekiwanego efektu-niekoniczne sprzedaży towaru, usługi. Powiem ci że ja bym nie sugerował, ani nie potwierdzał w rozmowie z klientem ze faktycznie nie ma czasu :). Powiedziałbym raczej, że właśnie dlatego 3 minuty pozwolą mu dowiedzieć się jak może skutecznie chronić swoje dzieci , a dodatkowo prezent wartości 197 zł- co to jest dla przedsiębiorcy 24 ;)…rozumiem, ze chodziło ci tylko o przykład :)….świetny blog zapewne będę powracał 🙂 Pozdrawiam Paweł

  • Dziękuję za rekomendację i docenienie 🙂 po tym artykule zadzwonię z nowym routerem 😉 do zobaczenia na serii webinarów!

    a jak dobrze wiesz, to o czym napisałeś ja stosuję, przez co jest lekko i przyjemnie ;D
    Natalia ostatnio opublikował..Doświadczanie nowych rzeczy…My Profile

  • Każdy handlowiec powinien pamiętać o jednej prostej zasadzie – ludzie kochają robić zakupy, trzeba tylko wzbudzić ich potrzebę, niestety większość z nich stawiając pytania zamknięte skazuje się od razu na porażkę.

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak sprzedać preparaty pielęgnacyjne dla zwierząt?

Przeczytasz ten artykuł w 5 min.Napisała do mnie czytelniczka która...

Zamknij