Jaki procent czasu poświęcić na naukę sprzedaży?

Jaki procent czasu poświęcić na naukę sprzedaży?

ile-czasu-poswiecic-na-naukeCzęsto dostaję pytanie – jaka powinna być proporcja pomiędzy uczeniem się nowych rzeczy a wdrażaniem tych rozwiązań? Odpowiedź jest banalnie prosta – DZIAŁAJ. Jeżeli tylko się uczysz, jeździsz na szkolenia i jedynie robisz notatki, nie wpłynie to w żaden sposób na Twój poziom sprzedaży.

Dopiero egzekucja – zastosowanie tych technik da Ci efekty. Ponadto czytając książkę nt. sprzedaży, jak dobra by ona nie była, będziesz po miesiącu pamiętał z niej od 1 do 3% treści. To smutne, ale prawdziwe statystyki. Jeżeli jednak zanotujesz i zastosujesz dane rozwiązanie zapamiętasz to nawet o 90% silniej i efektywniej.

O 90% dłużej będziesz w stanie zapamiętać dana technikę sprzedaży. W marketingu internetowym nie musisz wiedzieć wszystkiego. Wystarczy, że wiesz TE najważniejsze rzeczy. Za twój sukces odpowiedzialnych jest 20% elementów, które dają Ci 80% efektów.

Czym jest egzekucja i dlaczego TO ona decyduje o wszystkim?

Dlatego oprócz stałego uczenia się nowych rozwiązań musisz non stop testować techniki sprzedażowe. Egzekucja, egzekucja i jeszcze raz egzekucja. Jeżeli odkryjesz co jest Twoimi 20% to może okazać się, że zaczniesz robić postępy szybciej niż kiedykolwiek.

niebojesię-kto-zan-1000-ciosówosów-grafika-bruce-lee

Podam Ci przykład. Możesz zadzwonić do wszystkich 100 osób na liście kontaktów. Bez względu czy dana osoba należy do Twojej grupy docelowej, albo przeanalizować profil demograficzny swoich najlepszych klientów i zadzwonić tylko do 20% najlepiej rokujących.

W twoim umyśle zapaliła się prawdopodobnie lampka – a jak wśród tych 80% znajdzie się jaki świetny klient, którego pominę? Mogę stracić taką szansę? Lęk przed stratą powoduje, że nie potrafimy mądrze rezygnować. Zobacz, w moim przypadku największą sprzedaż osiągam na webinarach.

Przychodzą na nie osoby zainteresowane. Ci, którzy byli zainteresowani a nie mogli być na webinarze, otrzymają email z ofertą. Ta grupa, która nie jest zainteresowana np. tematyka danego kursu – ani nie przyjdzie na webinar, ani też nie otworzy emaila. Z drugiej strony ja prezentuje swoją ofertę Tylko zainteresowanym. To jest właśnie siła dźwigni jaką daje marketing internetowy. I ja i klienci czerpiemy z tego korzyści.


2 komentarze
  • W 100% się zgadzam. Działanie to podstawa. I nie tylko w nauce sprzedaży, ale ucząc się każdej innej dziedziny. Ja tak miałam z nauką o finansach. Tak bardzo wciągnęło mnie pochłanianie wiedzy, że zapomniałam o działaniu. Tym bardziej, że zdobywanie wiedzy jest WYGODNIEJSZE niż działanie. Wygodnie jest czytać książki, siedzieć na szkoleniach i robić notatki. W pewnym momencie musiałam sobie powiedzieć, że koniec tego, bo pewnie nadal bym czytała, a tak widzę już jakieś efekty 🙂

  • To ile czasu poświęcić na naukę sprzedaży zależy od miejsca, w którym się znajdujemy. Jeżeli jesteśmy na początku drogi to musimy przeznaczyć więcej czasu na naukę, niż gdy posiadamy kilkuletnie doświadczenie 😉

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)