Jak sprzedawać więcej? Poznaj 3 kluczowe składniki.

Jak sprzedawać więcej? Poznaj 3 kluczowe składniki.

Dziś chciałbym, żebyśmy porozmawiali o czymś, co jest fundamentem każdego biznesu, niezależnie od tego, czy jesteś fryzjerem, stomatologiem, deweloperem, czy sprzedajesz kursy online. Widzę, że wielu przedsiębiorców gubi się w gąszczu narzędzi i strategii, szukając magicznych rozwiązań. Prawda jest jednak taka, że sprzedaż opiera się na trzech prostych, ale absolutnie kluczowych składnikach. Bez nich, nie ma szans na ruch w biznesie.

Składnik numer 1: Ruch (czyli rozpoznawalność)

Wyobraź sobie, że masz najlepszy produkt na świecie, najbardziej innowacyjną usługę, która rozwiąże problemy tysięcy ludzi. Ale co z tego, jeśli nikt o niej nie wie? To jest właśnie ruch. Musimy sprawić, żeby ludzie w ogóle weszli na Twoją stronę, żeby się dowiedzieli, że istniejesz. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, klienci muszą wiedzieć, gdzie się znajdujesz. Jeśli jesteś stomatologiem, Twoi potencjalni pacjenci muszą usłyszeć o Twojej klinice.

Jak to osiągnąć? Obecnie królują krótkie formaty wideo. Nagrywaj TikToka, a potem ten sam materiał wrzucaj na Instagram Reels, Facebook Reels i YouTube Shorts. Nie ma sensu kombinować i tworzyć osobnych treści na każdą platformę, to samo wideo działa wszędzie, bo wszędzie są Twoi potencjalni klienci. I nie przejmuj się zbytnio perfekcją. Z mojego doświadczenia wynika, że im prościej i szybciej nagrywasz, tym lepiej. Kupiłeś sobie porządny mikrofon, żeby Twój głos brzmiał dobrze? Świetnie! Teraz po prostu bierz telefon i nagrywaj odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadają Ci klienci. To buduje autorytet i angażuje.

Składnik numer 2: Produkt lub usługa

To jest ten element, za który klienci płacą. Bez tego po prostu nie dostaniesz pieniędzy. Musisz mieć coś konkretnego do zaoferowania. To może być fizyczny produkt, usługa (jak wspomniany fryzjer czy stomatolog), kurs online, e-book, konsultacja – cokolwiek, co rozwiązuje problem Twojego klienta.

Pamiętaj, że produkt czy usługa musi odpowiadać na realne potrzeby Twojej grupy docelowej. Jeśli ludzie nie chcą Twojego darmowego e-booka, to nie ma sensu go na siłę wciskać. Lepiej zastanów się, jaki jest ich najbardziej palący problem i stwórz coś, co go rozwiąże. Z mojego doświadczenia wynika, że największe pieniądze zarabia się na jednym, dwóch, może trzech świetnie dopracowanych pomysłach, a nie na setkach średnich.

Zapisz się na 5 Darmowych Szkoleń z AI

Składnik numer 3: Oferta

Masz ruch, masz produkt. Teraz musisz jasno i skutecznie przedstawić swoją ofertę. Ludzie muszą wiedzieć, co konkretnie sprzedajesz, za ile i dlaczego powinni to kupić właśnie od Ciebie. To tutaj pojawia się cała „magia” marketingu i sprzedaży.

Możesz wykorzystać do tego webinary, kampanie mailingowe, czy bezpośrednie rozmowy. Kluczem jest systematyczność i testowanie. Nie każda cena zadziała w każdej niszy, nie każda strategia sprzedaży od razu przyniesie milionowe zyski. Może się okazać, że obniżenie ceny z 1000 zł na 390 zł spowoduje eksplozję sprzedaży. Musisz to sprawdzić!

Jak to połączyć, żeby sprzedawać więcej?

Stwórz system, nie licz na przypadek. Biedne firmy liczą na przypadek, bogate mają system. Twój system może być prosty:

  1. Nagrywasz TikToka z wartościową poradą.
  2. Pobierasz go i wrzucasz na Instagram Reels, Facebook Reels i YouTube Shorts z tym samym tekstem i hashtagami.
  3. W bio lub w opisie filmu mówisz: „Chcesz więcej? Napisz TAK w komentarzu, a wyślę Ci link do darmowych szkoleń!” (wykorzystaj narzędzia do automatyzacji, jak ManyChat, żeby to działało automatycznie).
  4. Osoba klika w link, trafia na Twoją stronę zapisu (np. zoptymalizowaną landing page stworzoną np. w OptimisePress), gdzie zostawia swojego maila.
  5. Budujesz listę mailingową.
  6. Raz w miesiącu organizujesz webinar (lub serię e-maili sprzedażowych), na którym prezentujesz swoją ofertę.

I tak w kółko. To jest prosty plan, który działa. Nie skupiaj się na ilości wyświetleń, nie porównuj się z konkurencją, to niszczy psychikę. Skup się na pomaganiu i sprzedawaniu. Działaj systematycznie, każdego dnia. Pamiętaj, że biznes to sinusoida. Przyjdą sukcesy i porażki. Ważne, żebyś wytrzymał i nie poddał się.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tych systemach i zobaczyć, jak to wszystko działa w praktyce, dołącz do naszej Akademii Social Media. Tam poznasz szczegóły, otrzymasz dostęp do kursów i nagrań, a przede wszystkim spotkasz się z ludźmi, którzy tak jak Ty, chcą sprzedawać więcej i budować skuteczny biznes online.

Pamiętaj:

Ruch, produkt/usługa i oferta, to Twoje trzy kluczowe składniki do sprzedaży większej ilości!


Kolejne, ciekawe artykuły
Jak pokonać lęk? ( 19 lut,2025 )

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)