Jak napisać dobre hasło reklamowe?

Jak napisać dobre hasło reklamowe?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

paragony-biedronkaByć może zastanawiasz się jak napisać hasło reklamowe, które pomoże Twojej firmie w zwiększeniu sprzedaży. Jednym z najszybszych sposobów jest stworzenie tzw. UPS. Jest to Unikalna Propozycja Sprzedaży. najprościej mówiąc jest  to hasło lub fakt, który mówi Twoim potencjalnym klientom, dlaczego mają kupić u Ciebie a nie u Twojej konkurencji.

Najczęściej używanym w Polsce sloganem jest „Tanio i dobrze” lub „Wysoka jakość, niskie ceny”. Jak się domyślasz są to anty-przykłady. Dobry UPS powinien budzić zaufanie. Slogan „Niskie ceny, wysoka jakość” budzi takie samo zaufanie jak słowa „Tanie Porsche”. Oto kilka przykładów, które być może zainspirują Cię do napisania swojego własnego UPS.

Dominos Pizza miała swego czasu slogan, „Dowieziemy pizzę w 30 minut, albo zjesz ja za darmo”. Tego typu UPS powoduje, że zamawiasz pizzę spokojnie. W obydwu przypadkach albo zjesz pizzę szybko, albo zjesz ja darmo.

Kanadyjska sieć supermarketów Lucky Supermarkets gwarantowała najniższą cenę swoich artykułów spożywczych przez umieszczanie w widocznym miejscu porównania swoich paragonów z dowodami zakupów z innych marketów. Dzięki temu dawali dowód na to, że ich ceny są najniższe. Jeżeli chcesz udowodnić klientom, że masz najniższe ceny w mieście zbieraj paragony i dowody zakupów ze sklepów konkurencji i pokazuj je klientom. Jest to o wiele silniejszy sposób niż slogan „Najniższe ceny w mieście”. Ludzie chcą dowodów a nie obietnic.

American West Airlines stworzyli hasło w stylu „Mniejsza odległość, lepsza opieka”. W ten sposób konkurowali z budżetowymi przewoźnikami. W ramach lepszej opieki oferowali podróżującym darmowe drinki, egzemplarz The Wall street Journal i inne udogodnienia.

Firma kurierska Federal Experss miała w swoim sloganie hasło, które obiecywało, że jeżeli nie dostarczą paczki na terenie USA do 10.30 przed południem zwrócą pieniądze nadającemu.

Jak widzisz większość USP opiera się na gwarancji w której ryzyko bierze na siebie firma a nie klient. Zadaj sobie pytanie co możesz zagwarantować swoim klientom a następnie stwórz z tego Unikalna Propozycje sprzedaży.


Kolejne, ciekawe artykuły
4 komentarze
  • Twoje wpisy są swietne, dużo można z nich wywnioskowac. Sa więc bardzo, ale to bardzo wartosciowe 🙂 jestes moim ulubionym blogerem, serio, numer jeden 🙂 hehe, będę czesciej zagladal na Twojego bloga 🙂 Naprawde, gromkie brawa, chyle czola przed mistrzem pióra, hehe 🙂 Mam nadzieje, ze jeszcze dlugo będziesz nas raczyć swoimi pieknymi wpisami 🙂

  • No, no, no 🙂 Twoj blog jest jednym z najlepszych blogow jakie dane mi było do tej pory czytac, posiadasz wielki talent 🙂 Zapytasz czego dotyczy ta moja przekorna zazdrosc? Juz Ci spieszę z wyjasnieniem, mianowicie zazdroszczę Ci troszkę tego talentu w aspekcie pisania 🙂 Sam chcialbym potrafic tak swietnie pisac

  • Dla mnie dobre hasła reklamowe to po prostu te, które są kreatywne. Nie ma niczego lepszego, aniżeli pomysł, i tylko takie hasła pamiętamy. A aż nie chce się oglądać tych dzisiejszych nagłówków, reklam itd.
    Krystian ostatnio opublikował..Światło przyszłości, czyli czy nastanie jasność?My Profile

  • Zgadzam się, że slogany typu: “niska cena, wysoka jakość” przynoszą odwrotny skutek w mojej głowie niż zamierzony przez pomysłodawcę. Nie łudźmy się, za jakość trzeba zapłacić. W Dominos się nie stołuję, ale z takiej oferty to bym chętnie skorzystał 😉 Z tymi paragonami, ciekawie, ale podejrzewam, że u nas to te droższe sklepy by zaczęły robić problemy.

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zachęcić do kupna pomimo, że produkt jest drogi?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.Gdy zadajesz sobie tego typu...

Zamknij