Szokująca prawda o sprzedaży

Szokująca prawda o sprzedaży

pomysł-na-biznesTo będzie szokujące i zupełnie niepoprawne wyznanie. Tak naprawdę nie ważne co sprzedajesz. Czy są to domki letniskowe, ubezpieczenia czy kursy internetowe tak naprawdę nic nie sprzedajesz. Twoje zadanie jest inne. Jeżeli chcesz mieć stabilny wzrost firmy, nie chcesz stale martwić się z czego zapłacisz ZUS-y i inne opłaty musisz odwrócić marketing. Musisz przestać sprzedawać.

Dlaczego musisz kupować klientów?

To, co koniecznie musisz zacząć robić to KUPOWAĆ klientów. Nie koncentruj się na modelu kup i spadaj. To totalna głupota, która niszczy Twoją firmę. Na początku musisz kupić klienta. Zdobyć do niego kontakt, pokazać mu jak wartościowy jest Twój produkt i obsługa klienta.

Napisała do mnie czytelniczka bloga z pytaniem – co mam zrobić żeby sprzedawać więcej? Mój model jest taki. Robię ankietę nt. środków zdrowotnych. Klient nie wie, że cokolwiek mu sprzedaję bo ja tylko robię ankietę. Następnie mówię mu, że otrzymuje 3 prezenty – jakieś plastry oczyszczające. Następnie daje mi swój adres żebym wysłała mu te gratisy. Zapytasz jak zarabiają skoro wysyłają tylko prezenty? To proste – plastry są gratis, ale koszt przesyłki to około 300 złotych.

Jeżeli tak masz sprzedawać to lepiej zacznij kraść

Byłem w szoku. Wyobrażasz sobie stałego klienta w takim modelu? Pomyślałem, że bardziej etyczne byłoby wybicie okna i zwędzenie portfela z tymi 3 stówami. Przy pierwszej transakcji kupujesz klienta. Jego zaufanie i oddanie. Otrzymujesz od niego pierwszy przelew oraz dane do kontaktu. To tutaj zaczyna się sprzedaż.

Posłuchaj tej strategii. Klienci na początku Ci nie ufają. Z chęcią wezmą coś za darmo. Duża część wyda od 1 złotych do 10 złotych bez żadnych wątpliwości. Potem zaczynają się schody. Jeżeli Twój tunel sprzedażowy zaczniesz od promocji taniego produktu to w taki sposób kupisz klienta. Dostanie na tacy jego zaufanie i kontakt – email, telefon lub adres stacjonarny.

Kiedy tak naprawdę zaczynasz  zarabiać?

Teraz zaczyna się prawdziwy biznes. Musisz przeprowadzić go od taniego produktu do Twojej najwyższej cenowo oferty. Oto przykłady:

Jeżeli budujesz drewniane domki daj za darmo raport 7 rzeczy od których warto zacząć przygotowania do budowy drewnianego domu.

Jeżeli chcesz sprzedawać gitary za 12 tysięcy sprzedawaj na Allegro kostki do gry dając w gratisie kurs na DVD.

Jeżeli sprzedajesz kredyty zacznij rozdawać darmowy raport jak wypracować inteligencję finansową i zmniejszyć raty kredytu?

Jeżeli sprzedajesz wczasy odchudzające za 1500 złotych zacznij od sprzedaży na Allegro indywidualnej diety oczyszczającej za 9,70 złotych. Wczasy zaproponujesz z czasem.

Jeżeli chcesz sprzedać pakiet medyczny S7 rozdawaj raport Jak obniżyć koszty w firmie i zmotywować pracowników do bardziej wydajnej pracy. Pakiet medyczny może posłużyć jako premia dla najlepszych pracowników.

Jeżeli sprzedajesz usługę pozycjonowania zacznij od sprzedaży audytu za 7,90 na Allegro

Pierwszy produkt służy do nawiązania relacji. Zarabiasz dopiero na cyklu życia klienta np. przez 5 lat. Trzymaj się tego.


Kolejne, ciekawe artykuły
22 komentarze
  • Czesc 🙂 Sledze Twojego bloga od dluzszego już czasu, no i tak szczerze muszę Ci powiedziec, ze wczesniej nie dane mi było jeszcze komentowac u Ciebie w sumie nic, jednak mam nadzieje, ze teraz się to zmieni, natchnelo mnie do tego kilka Twoich ostatnich tekstow, a kto wie, może i kiedys sam zaczne pisac? 🙂

  • Dobra rada jak zdobyć klientów. Zastosują ta metodę w swojej branży mam nadzieje że będą efekty.

  • Stała grupa klientów może zapewnić stabilność, nowi klienci to szansa na rozwój. Umiejętność utrzymania dotychczasowych klientów w połączeniu z właściwą zachętą dla nowych to klucz. Nie jest to łatwe ale trzeba się starać.

  • Dawno temu wypożyczałem kasety wideo mój mały biznes oparty był na stałych klientach i to oni decydowali o dobrych czy złych finansach mojej firmy.tak więc tylko stali i powracający klienci decydują o stabilności finansowej naszego biznesu i sztuką jest jak przekształcić przypadkowych klientów w stałych

  • Tak, budowanie lojalności i przywiązania jest bardzo istotne, niezależnie od branży w której działamy. Co ciekawe, ta lojalność może się przenieść na nowych klientów (z polecenia;) )

  • Zawsze uważałem i będę uważał, że najważniejsi są stali klienci. Oni generują ciągłe dochody, są ważniejsi niż klienci, którzy kupują u nas tylko jeden raz.

    • To nie do końca prawda. Ważna jest równowaga między jednymi i drugimi. Zazwyczaj lepiej się zarabia na klientach jednorazowych, stali mają zwykle preferencyjne warunki. Z drugiej strony to właśnie stali klienci zapewniają firmie stabilizację w postaci regularnego źródełka dochodów.

  • Nie ważne co się sprzedaje, zawsze znajdzie się jakaś grupa odbiorców. Trzeba tylko znaleźć klientów z odpowiedniej niszy.

  • Ciekawe podejście, trzeba przyznać, ale wpisujące się w coraz większą świadomość na temat dzisiejszej klienteli, także dobrze! 🙂

  • wiadomo, ze im lepsze podejscie do klienta tym wieksza szansa ze cos kupi, a co wiecej, zostanie

  • Niestety zanim stworzymy sobie pewną bazę klientów musimy a) być cierpliwy b) wyłożyć pieniądze i choć to kwestie oczywiste, ciężko się z nimi zmierzyć.

  • Jestem młodym biznesmenem – Twój artykuł otworzył m ioczy.

  • Aż tak mnie nie zszokowała ta prawda – to są po prostu realia.

  • Zainteresowałeś mnie tym – w przyszłości na pewno z tego skorzystam

  • Stały klient to najlepsza możliwa reklama. Polecenia potrafią najlepiej rozkręcić biznes 🙂 A tradycyjna reklama musowo musi być choćby się paliło i waliło.

  • Zdecydowanie łatwiej (i taniej) jest utrzymać Klienta, który już coś u nas kupił, niż pozyskać nowego.

  • Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Problem w tym że ten model biznesowy wymaga by przez pierwszy dość długi okres prowadzić działalność praktycznie nie uzyskując przychodów a nie każdy może sobie na to pozwolić… Budowanie bazy klientów kosztuje czas i pieniądze.

  • Dobrze, że zmieniło się podejście do klienta. Wydaje mi się, że spory udział miały w tym media społecznościowe. Komunikacja stała się symetryczna (dwukierunkowa) i dzięki temu nie jesteśmy już dla korporacji tylko anonimowymi konsumentami.

  • Ciekawe podejście do sprawy, całkowicie inne niż mówi się cały czas w mainstreamowych mediach internetowych.

  • Zdobycie sobie grona klientów lojalnych jest naprawdę istotne, wiem bo prowadzę właśnie sklep internetowy i dawanie zniżek, stały kontakt z Klientami i ich wyróżnianie sprawia, że połowa z nich do mnie wraca.

  • Tak zwane kupowanie klienta, a raczej wkupienie się w jego łaski to rzeczywiście dobry pomysł. Przy stałym gronie pewnych klientów możemy myśleć o pewnego rodzaju stabilności, co pozwoli nam na rozwój firmy, bo zniknie lęk, że w danym czasie nikt niczego od nas nie kupi. Popieram, tylko trzeba wiedzieć jak się za to zabrać.

  • Na początku myślałam, że kupowanie Klienta to inwestycja w reklamę, a tu zupełnie inne podejście. 🙂

Skomentuj świadom Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)