Jak sprawdzić dlaczego produkt się nie sprzedaje?

Jak sprawdzić dlaczego produkt się nie sprzedaje?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Czy spotkałeś sskuter-chiny-importię z taka sytuacją – masz świetny pomysł na biznes, udało ci się zainwestować pewną sumę pieniędzy, otwierasz konto na Allegro, wystawiasz produkty i … okazuje się, że sprzedaż jest beznadziejna. Część osób w takiej sytuacji zadaje sobie pytanie

– dlaczego to się nie sprzedaje?

– Gdzie popełniam błąd?

Okazuje się, że jest na to sposób. Wyobraź sobie sytuację w której może zapytać klientów – dlaczego nie kupują? Czyż nie uratowałoby to Twojego biznesu? Podobny problem rozwiązał w sprytny sposób pewien sprzedawca skuterów w USA. Spokojnie ten model możesz skopiować w Polsce.

Właściciel firmy wyczytał w kilku gazetach, że coraz więcej ludzi stawia na ekologię. Postanowił tę wiedzę wykorzystać w swoim marketingu. Jak wspomniałem zajmował się importem skuterów z Chin do USA. Największą zaletą tych skuterów był fakt, że były bardziej oszczędne niż inne. Po prostu spalały mniej paliwa.

Niestety w swoich materiałach reklamowych używał określenia –ekologiczne, przyjazne środowisku skutery. Gdy uruchomił sklep internetowy okazało się, że sprzedaż była beznadziejna. Ludzie nie chcieli ekologicznych skuterów. Załamał się. Postanowił jednak sprawdzić, dlaczego ludzie nie kupują jego produktu.

Prosty trick na sprawdzenie dlaczego się nie sprzedaje?

Zamieścił ogłoszenie na amerykańskim odpowiedniku OLX. Wystawił jeden ze swoich skuterów obniżając drastycznie jego cenę. Tylko w taki sposób mógł uzyskać dużo opinii potencjalnych klientów. Podczas rozmowy telefonicznej pytał się klientów dlaczego chcą kupić ten skuter?

Okazało się, że nikt nie wskazał na ekologiczne aspekty. Większość mówiła, że potrzebują takiego skutera, żeby np. odwozić dzieci do szkoły na krótkie odległości. Dodatkowo doceniali fakt, że skuter mało palił. Przy okazji odkrył swoją grupę docelową. Wiedział gdzie mieszkają co oznaczało, że mógł precyzyjnie dopasować do nich swoja reklamę.
Jak rozwiązał problem skutera?
Zadajesz sobie pewnie pytanie jak rozwiązał problem skutera, który chcieli kupić klienci po tak niskiej cenie?
Zastosował blef, mówiąc, że ten model już się sprzedał, ale może zaproponować inny w normalnej cenie. Jak widzisz jest to banalnie prosta metoda, dzięki której dowiesz się od klientów na co masz postawić w swojej firmie? Co tak naprawdę powoduje, że klienci kupują od Ciebie? Jest to genialny sposób na to, żeby to klienci sami sobie napisali ofertę sprzedażową. Przetestuj to dzisiaj napisz w komentarzu jakie masz efekty.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak dzwonić do klientów? 4 najpoważniejsze błędy w sprzedaży przez telefon

Przeczytasz ten artykuł w 6 min.W naszej kulturze strach przed...

Zamknij