Facebook

Facebook usuwa 28 dniowe okno konwersji. Dlaczego?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.
okno kowersji atrybucja facebook 2020

W dzisiejszym artykule opiszę zmianę, którą ma w planach wprowadzić Facebook. Zmiana dotyczy modelu atrybucji i okna konwersji. Konkretnie chodzi o rezygnację z 28 dniowego okna atrybucji. Na wstępie warto wyjaśnić czym jest atrybucja w systemie reklamowym.

W skrócie jest to przypisanie danym działaniom np. kliknięciu w link umieszczony w Twojej płatnej reklamie i to czy po kliknięciu doszło np. do konwersji (sprzedaży). Okno ma charakter czasowy, czyli jeżeli wybierzesz 7 dni to, jeżeli od reakcji na reklamę do zakupu minie 6 dni to w statystykach pokaże Ci się to zdarzenie jako efekt działań reklamowych na Facebooku.

Czytaj całość
Shadowban na Instagramie. Czym jest i jak go zdjąć z konta?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.
shadowban na instagramie

Słyszałeś o shadowbanie na Instagramie? Być może jesteś osobą, która dostała shadowbana ale nawet o tym nie wie? W najnowszym odcinku podcastu dowiesz się jak możesz poradzić sobie z tą problematyczną sytuacją. Oto czego dowiesz się z nagrania:

✅ Czym jest shadowban i jak sobie z nim poradzić?
✅ Za co można dostać shadowbana?
✅ Jak przebiega proces odwołania od kary FB i Instagrama?
✅ Czym jest zjawisko czarnej skrzynki?
✅ Rób swoje bo wpadniesz w obsesję
✅ Na jak długo dostaje się bana?
✅ Czy pisanie z supportem FB pomaga?
✅ Ile interakcji możesz wykonać na Instagramie w czasie 60 minut?
✅ Jak dywersyfikować ruch w Social Media?

Czytaj całość
Jak zdobyć więcej fanów na Facebooku? 6 sprawdzonych metod
Przeczytasz ten artykuł w 8 min.
jak zdobyć więcej fanów na Facebooku 6 sposobów

Do napisania artykuły nt. zdobywania fanów zainspirował mnie jeden z moich klientów, który dopiero startuje ze swoją stroną na Facebooku.

Gdy zapytał mnie jak może zaprosić znajomych do polubienia Fanpage pomyślałem, że to nie najlepszy sposób. Po co ciocia Halinka ma dołączać jako fanka do Fanpage o tematyce kryptowalut? Potem jednak mnie olśniło.

Czytaj całość
Reklama na Facebooku – Koniec z ograniczeniem ilości tekstu na obrazie
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.
ilość tekstu na obrazie facebook

Zacznijmy może od podstaw. Ustawiając reklamę na Facebooku często otrzymywałeś powiadomienia w stylu – twoja reklama będzie miała mniejszy zasięg, bo… zawiera zbyt dużo tekstu na obrazie. należało wtedy kombinować ze zmniejszaniem ilości tekstu tak, aby nie przekroczyć ustalonych przez Facebooka 20%.

Czytaj całość
Jak podejrzeć reklamę konkurencji na Facebooku

Przeczytasz ten artykuł w 5 min.

jak sprawdzić reklame konkurencji na Facebooku

Po aferze związanej z wyciekiem danych tzw. Cambridge Analytica Facebook wykonał kilka spektakularnych kroków w celu pokazania jak bardzo zależy mu na jawności i transparentności. Po polsku, Mark Zuckerberg powiedział całemu światu coś w stylu – skoro podejrzewacie nas o sprzedaż danych, to my ujawnimy wam jak działa nasz system reklamowy.

3 elementy, które możesz wyczytać z reklam konkurencji?

Od tego momentu możesz wejść na każdy fanpejdż i sprawdzić, w jaki sposób i za pomocą jakich kreacji reklamuje się twoja konkurencja. Dzięki temu możesz w łatwy sposób zbadać kilka ważnych elementów strategii reklamowej konkurencji np.

  •  jakich argumentów używają w treści reklamy?
  • w jaki sposób przekonują klientów do zakupu za pomocą grafiki?
  • czy ich reklama buduje markę firmy (czy używają logotypu czy też nie).

Przy wprawnej analizie możesz też odkryć do jakiej grupy docelowej kierują swoją reklamę. Co prawda nie sprawdzisz tego bezpośrednio, ale możesz wywnioskować to z treści reklamy jak i grafiki. Np. jeżeli grafika reklamowa przedstawia młodych ludzi jeżdżących na desce surfingowej a tekst zawiera luźni, młodzieżowy język to raczej ich grupą docelową nie są siedemdziesięciolatkowie szukający kleju do protez. Dobra, do rzeczy. W jaki sposób odkryć to, jak reklamuje się Twoja konkurencja?

Podglądanie reklam konkurencji w 3 krokach

Krok #1 Wyszukaj fanpejdż Twojej konkurencji. Wystarczy, że wpiszesz nazwę firmy w pole wyszukiwania. Jeżeli nie pojawi się od razu możesz kliknąć zakładkę „strony”.

Czytaj całość
Piksel Facebooka co to jest i jak go zainstalować

Przeczytasz ten artykuł w 5 min.

piksel-facebooka-instalacja

Mam takie powiedzenie – twoja strona bez piksela Facebooka jest jak przeciekające naczynie. Klienci wchodzą i wychodzą, a Ty nie masz możliwości, żeby przyciągnąć ich z powrotem.

Po zainstalowaniu fragmentu kodu na stronie, sklepie lub  blogu, piksel Facebooka zaczyna przesyłać informacje do twojego konta reklamowego. Przypomina to trochę budowanie listy odwiedzających, do których możesz się odezwać po jakimś czasie właśnie za pomocą reklamy na Facebooku.

Piksel a agencja ubezpieczeniowa

Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś agentem ubezpieczeniowym, prowadzisz mały punkt w zatłoczonym centrum handlowym. Codziennie przychodzi do Ciebie dziesiątki osób, które pytają o ubezpieczenia wyjazdu na wakacje lub tzw. życiówkę.

99% tych osób odchodzi mówiąc – zastanowię się i do Pana wrócę. Niestety, jak wiesz ludzie raczej nie robią tego co mówią. Prawdopodobnie się rozmyślą, zapomną, że rozmawiali z właśnie z Tobą, albo zrobią inną dziwną rzecz, którą podpowie im ich skomplikowany umysł.

Nie trzeba być mistrzem marketingu, żeby wpaść na pomysł pozyskania kontaktu do tych osób. Gdy Kowalski powie – odezwę się, ty poprosisz go o kontakt np. numer telefonu mówiąc, kiedy mogę do Pana oddzwonić i się przypomnieć.

Generowanie LEADÓW zgodnie z RODO

O ile zwiększy się Twoja skuteczność, gdy zaczniesz zbierać dane klientów (oczywiście zgodnie z RODO, Konstytucją, ustawą Unijną o kształcie banana i certyfikatami obowiązującym na Marsie).

Jak spuchnie Twój sejf, gdy zaczniesz oddzwaniać do klientów mówiąc – zdecydował się Pan na tą życiówkę? Czas ucieka a nie jest Pan najmłodszy na naszym osiedlu.

Domyślam się, że wyczuwasz już potencjał budowania listy kontaktów najbardziej zainteresowanych ofertą.

Jak ma się to do Twojej strony i piksela Facebooka?

No tak, że ten właśnie zabieg jest możliwy po wgraniu piksela na twoją stronę.

Klient szuka ubezpieczenia na życie, wchodzi na Twoja stronę, spędza na niej 30 sekund i wychodzi mówiąc sobie – ok, zastanowię się. W tym momencie piksel rejestruje, że Kowalski był na stronie – ubezpieczenia na życie i zapisuje te informację na twoim koncie reklamowym.

Czytaj całość
Jak stworzyć bota na messengera i facebooka?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Boty na Facebooku to dla wielu przedsiębiorców zupełna nowość, którą warto włączyć do swoich działań marketingowych. Narzędzie to najłatwiej porównać do listy mailingowej budowanej na messengerze facebooka. Po kilku miesiącach testów udało mi się zbudować za pomocą narzędzia MANYCHAT ponad 700 subskrybentów.

manychat statystyki

To, co najbardziej zaskakuje w botach na Facebooku to szybkość reakcji odbiorców. Już po kilku sekundach od wysłania wiadomości widoczne są pierwsze reakcje odbiorców. Wyobraź sobie, ze wysyłając wiadomość o promocji, w ciągu minuty masz już pierwsze zamówienia. Nigdy nie widziałem tak błyskawicznie działającego narzędzia.

Czytaj całość
Reklama na Facebooku – Jak nie przepłacać i konwertować leady na klientów?

Przeczytasz ten artykuł w 5 min.jak zmniejszyc koszty reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku nie jest najtańsza. Co gorsze, coraz więcej firm chce się tam reklamować, co będzie powodowało wzrost kosztów. W tym artykule odpowiem Ci, co masz zrobić, żeby Twoja reklama na facebooku była możliwie jak najtańsza.

Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie, ile możesz zapłacić za leada (lead to potencjalny klient). Jeżeli sprzedajesz na przykład tanie długopisy, gdzie twoja marża to 20 groszy, to nie jesteś w stanie zapłacić za klienta na przykład 2 zł.

Z drugiej strony, jeżeli pozyskasz na Facebooku leada, który jest właścicielem firmy i przez lata zostawi on u ciebie 10 tysięcy złotych, to warto zapłacić za niego nawet 150 złotych.

Facebook słabo sprzedaje, ale…

W artykule tym będę mówił o tym, żebyś budował listę mailingową, dlatego że Facebook sam z siebie jest bardzo słabym miejscem do bezpośredniej sprzedaży. Jeżeli zadasz sobie pytanie, czy ty wchodzisz na Facebooka po to, żeby zrobić zakupy, to już wiesz, dlaczego reklama kierowana na ofertę działa tutaj słabo.

Jeżeli szukasz jakiegoś produktu, to nie wchodzisz na Facebooka a wpisujesz frazę w Google. Dlatego ja opieram całą swoją strategię na tym, żeby dać coś na Facebooku moim potencjalnym klientom. Na przykład jest to ebook, raport czy zapis na webinar, czyli szkolenie internetowe. Robie to po to, żeby zdobyć kontakt do potencjalnego klienta i nie sprzedawać bezpośrednio na Facebooku a sprzedawać mu jak już będzie na naszej liście mailingowej.

Czytaj całość
Czy można sprzedawać na Facebooku?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.Czy można sprzedawać na FacebookuJest to jedno z pytań, które zadał pewien czytelnik mojego bloga. Tak, oczywiście możesz sprzedawać na Facebooku. Nie zawsze jest to jednak takie proste. Oto kilka przyczyn:

Powód # 1 Osoba, która przegląda Facebooka jest nastawiona przede wszystkim na odbiór rozrywki. Raczej nie wchodzimy na Facebooka z nastawieniem – co by tutaj kupić? Jeżeli twierdzisz, że odbiorcy mediów społecznościowych nie są nastawieni na kupowanie to pomyśl o serwisie Pinterest.

Ma on dużo większą konwersję np. w branżach związanych z modą i wystrojem wnętrz niż kilka serwisów razem wziętych. Pomyśl też jakie masz nastawienie gdy wchodzisz na Allegro, szukając konkretnego produktu. Nie zrozum mnie jednak źle. Facebook pomaga w podjęciu decyzji o zakupie i powoduje, że bardziej angażujemy się w życie konkretnej marki. Tego typu zaangażowanie przekłada się na sprzedaż w przyszłości.

Czytaj całość
Jak sprzedawać na Facebooku?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.jak sprzedawać na facebookuByć może często zastanawiasz się jak sprzedawać za pomocą facebooka? Serwisy społecznościowe są dość słabe w bezpośredniej sprzedaży. Wiem, że Cię to zdziwi, ale ludzie, którzy „siedzą” facebooku nie są skłonni do zakupów. Czy oznacza to, że Twoje aktywność na FB nie ma sensu?NIE. Wręcz przeciwnie. Mimo, że facebook nie sprzedaje bezpośrednio to ma on potencjał pośredniej sprzedaży. Wyobraź sobie „fanpejdża” marki odzieżowej.

Gdy pozwolimy fanom prowadzić dyskusję, angażować się społeczności danej marki uruchamiamy wiele podprogowych mechanizmów.

Mechanizm pierwszy – prawo zaangażowania. Gdy o czymś mówisz (piszesz) oznacza to, że w tym momencie o tym myślisz. Twój mózg zaczyna identyfikować się z marką (firmą) która pyta go o zdanie.

Jak myślicie, która aktorka powinna być twarzą naszej marki? Gdzie otworzyć nasze nowe sklepy? Czy chcecie otrzymywać katalogi do domów? Jakie konkursy lubicie najbardziej?

Pytania można mnożyć. Chodzi o to, że gdy na nie odpowiadasz Twój mózg głęboko się angażuje. Im bardziej jest zaangażowany, tym silniej uważa markę za „swoją”. W taki sposób podświadomie zwiększają sprzedaż najsprytniejsi.

Czytaj całość
1 2 3