Jak poradzić sobie z trudnościami?

Jak poradzić sobie z trudnościami?

Wiem, że życie potrafi rzucić wyzwania. Czasem czujesz, że kręcisz się w kółko, masz sprzeczne informacje, nie wiesz, co robić, bo ciągle “coś” się zmienia. Mówię Ci szczerze: to naturalne. Ale co z tym robimy, to już kwestia kluczowa.

Pułapka etatowca w świecie przedsiębiorcy

Często widzę ludzi, którzy wchodzą w świat biznesu z mentalnością etatowca. Chcesz, żeby ktoś ci wszystko podał na tacy? Chcesz żeby cię głaskał po główce, bo “coś ci się należy”? W biznesie nikt niczego ci nie zagwarantuje. Tu nie ma co się obrażać na to, że algorytm TikToka czy Facebooka cię nie wyświetla. One nie powstały po to, żeby “robić wszystkim dobrze”. One mają swoje zasady, a ty musisz je poznać i wykorzystać.

Większość Twoich problemów tkwi w tym, że szukasz kursów, szkoleń, a powinieneś po prostu wziąć telefon i zacząć działać! Tak po prostu. Przestań pytać “gdzie jest nagranie?” i zacznij tworzyć.

Klątwa wiedzy: dlaczego to, co proste, jest tak trudne?

Może wydaje Ci się, że pewne rzeczy są “proste jak drut”. Kiedyś sam tak myślałem. Ale potem zacząłem uczyć się hiszpańskiego i nagle poczułem się jak “idiota”. Nic nie rozumiałem. To uczy pokory. To, co dla mnie jest dziś oczywistością, dla Ciebie może być mega skomplikowane.

Dlatego, jeśli masz kogoś uczyć, szkolić, pamiętaj: nie ma czegoś takiego jak “to jest proste, to jest oczywiste”. Większość ludzi potrzebuje podstawowych informacji i chętnie za nie zapłaci. Ty jesteś od tego, żeby pokazać im te proste rzeczy.

Dlaczego nie masz zasięgów? To nie przypadek, to psychologia!

Słyszałem, że TikTok to szczęście. Bzdura! TikTok to zrozumienie psychologii tłumu i algorytmów. Jeśli Twoje rolki nikogo nie wystraszą, nie wzruszą, nie zaciekawią, to raczej nie będą miały zasięgów. Dlaczego? Bo to sucha informacja.

Zapisz się na 5 Darmowych Szkoleń z AI

Pamiętaj, że ludzie lubią widzieć porażki tych, którzy odnieśli sukces. Wykorzystaj to! Skomentuj coś kontrowersyjnego, a ludzie sami zaczną się kłócić w komentarzach, generując Ci zasięgi. To nie złośliwość, to po prostu psychologia.

Największy błąd: skakanie z kwiatka na kwiatek

Znam ten schemat: zaczynasz kopać (angażujesz się w jakiś pomysł), kopiesz miesiąc, dwa… i nagle czujesz wypalenie. “To mnie męczy! To nie dla mnie! Odkryłem, co naprawdę chcę robić!” I zmieniasz niszę. Zaczynasz kopać gdzie indziej. I znowu to samo.

Wiesz, do czego to prowadzi? Do tego, że nigdy nie staniesz się specjalistą w niczym! A to specjaliści zarabiają kasę, specjaliści w połączeniu z marketingiem.

Mój twardy, ale skuteczny TIP:

  • Biedny już byłem. Pamiętaj o tym. To jedno z najmądrzejszych powiedzeń, jakie znam.
  • Jeśli masz wiele pasji i obszarów, w których jesteś dobry: wybierz ten jeden, na którym wiesz, że możesz zarobić, i który lubisz.
  • Skup się na nim i działaj w tym przez 10 lat. Tak, dziesięć lat.
  • W momencie, kiedy już płaczesz, że wymiotujesz tym, że masz tego dosyć – TO JEST WŁAŚNIE TEN MOMENT, W KTÓRYM MUSISZ PRZY TYM POZOSTAĆ I DALEJ TO CIĄGNĄĆ!

Wtedy właśnie zaczynasz lizać ten temat, zbliżasz się do prawdziwego mistrzostwa. Reszta to dziecinada, oszukiwanie samego siebie. To Twój mental nie daje rady. Musisz się nauczyć wytrwać.

Przestań wymyślać wymówki, zacznij nagrywać!

Masz telefon w ręku. Twoi klienci siedzą w telefonach po 3-4 godziny dziennie. Oni nie przyjdą do Ciebie, bo mają nosy w ekranach. Ty musisz iść do nich! I zamiast pukać im do drzwi, weź ten telefon i zacznij opowiadać! Pokaż im, co masz, jak to działa.

Budujesz domy? Nagraj, jak piękne są Twoje domy, ile kosztują. Masz agroturystykę? Pokaż jezioro, uśmiechniętych ludzi, drewniane domy. Zajmujesz się księgowością? Opowiedz, jak pomagasz klientom legalnie płacić mniejsze podatki.

To takie proste: ludzie szukają obrazu swoich marzeń. Chcą zobaczyć, jak ich życie się zmieni. Jeśli Ty im tego nie pokażesz, oni tego nie znajdą. I nie zarobisz.

Zaangażowanie to sekret

Nie chodzi o to, czy naprawiłeś 10 komputerów, czy ugotowałeś 10 zup. Chodzi o to, jakim jesteś człowiekiem, gdy to robisz. Czy jesteś w stanie się w coś zaangażować i robić to przez wiele lat?

Możesz mieć tysiąc strategii, kupić sto kursów, mieć tysiąc mentorów. Pamiętaj jednak, że ale to Ty jesteś tym najsłabszym i najmocniejszym ogniwem. Musisz nauczyć się być osobą, która wytrwa.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)