sprzedaż internetowa

Ile produktów wystawiać na Allegro?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Pomimo że istnieją naukowo udowodnione zależności pomiędzy ilością produktów a podejmowaniem decyzji o zakupie to Allegro jest tutaj poważnym wyjątkiem. Okazało się, że osoby, które mają zbyt duży wybór wpadają w coś co nazywa się paraliżem decyzyjnym.

Pomyśl, gdy chcesz posłuchać muzyki a masz 1000 albumów w MP3 to po 30 minutach bezowocnych poszukiwań może okazać się, że nic nie wybierzesz lub zaczniesz czytać książkę dając sobie spokój z muzyką. Jak wiesz na Allegro jest tysiące produktów a mimo to klienci rzadko osiągają stan paraliżu.

Co ważniejsze ilość produktów na aukcjach czy w kup teraz wpływa na ilość (koszyk) zakupów robionych przez pojedyncze osoby. Część klientów biorąc pod uwagę koszty przesyłki, lub promocje z tym związane dokupują tańsze lub uzupełniające produkty u tego samego sprzedawcy. Dlatego warto zaakcentować w swoich opisach:

Czytaj całość
Szablon na Allegro jaki wybrać?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Gdybym miał dać jedną, mocną radę odnośnie szablonów na Allegro to skoncentrowałbym się na testowaniu a nie na konkretnych elementach takiego szablonu. Na czym polega taki test? Zamiast szukać intuicyjnie (na zasadzie ten jest ładny to go biorę) wybierz np. 3 szablony.

Nie musisz kupować ich w jednym dniu. Postaraj się, żeby testy przeprowadzać w 3 rożnych miesiącach, podobnych pod względem wielkości sprzedaży. Przykładowo największa sprzedaż przypada w większości branż na grudzień, a najsłabsza na lipiec i sierpień. Dlatego te miesiące całkowicie bym wykluczył.

Co brać pod uwagę w teście?

Najważniejsza jest konwersja, czyli najprościej mówiąc stosunek wejść na aukcję do ilości zakupów. Gdy znajdziesz szablon o najwyższej skuteczności możesz być prawie pewien, że wybrałeś skuteczny szablon dla Twojej działalności. Być może masz świadomość, że zawsze możesz przetestować inną propozycję i znaleźć jeszcze lepsze rozwiązanie.

Co brać pod uwagę przy wyborze szablonu?

Cena. Nie chodzi tylko o to, żeby zapłacić jak najmniej. Bardzo często najtańsze szablony zdradzają natychmiast, że nie są najwyższej jakości. Samodzielnie musisz stwierdzić czy jakość zdjęć i grafiki nie sugeruje, że jest to słaby i tani szablon. Idąc w drugą stronę i zamawiając najdroższe szablony aukcji przed zakupem zadaj pytanie sprzedającemu Dlaczego szablon jest tak drogi. Co dostanę za taką różnicę w cenie? Jeżeli nie będzie potrafił racjonalnie odpowiedzieć to prawdopodobnie wysoka cena ma zadanie informacyjne – mój szablon jest drogi, dlatego jest lepszy.

Czytaj całość
3 najważniejsze elementy każdego biznesu
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Pewne strategie i modele w biznesie są uniwersalne. Oznacza to, że różnica w prowadzeniu sklepu stacjonarnego, internetowego, czy handlu na allegro jest niewielka. Można oczywiście zauważyć olbrzymie różnice. Przykładowo: w sklepie stacjonarnym raczej nie sprzedaż po 3.00 w nocy, co świetnie się sprawdza w sklepach internetowych. Jednak w przypadku każdej sprzedaży są trzy główne filary

Czytaj całość
Dlaczego klienci nie wchodzą na moje aukcje allegro?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Marketing nie załatwi wszystkiego. Być może zastanawiasz się dlaczego pewne biznesy, które wyznają zasadę zero marketingu wygrywają z tymi, którzy robią świetną robotę? W szkoleniu 3 filary dochodowego biznesu tłumaczę, że aby osiągnąć rentowność musisz zadbać o 3 podstawowe obszary.

Ważny obszar to produkt, który rozwiązuje problem dużej grupy potencjalnych klientów. Jednym z prostych dowodów na to, że ja i wielu marketrów mamy rację jest Allegro. Serwis ten zapewnia coś bardzo cennego – RUCH. Jeżeli o 21.00 wystawisz produkt na sprzedaż o 22.00 możesz mieć już 100 odwiedzających.

Czytaj całość
Jakie 3 elementy decydują o powodzeniu prawie każdego biznesu? KURS GRATIS
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Nie lubię generalizować, dlatego w tytule dodałem (prawie). Być może będzie jakiś wyjątek od reguły i któraś z osób, która zobaczy to nagranie, nie osiągnie zakładanego w tytule celu. Cała reszta powinna doznać olśnienia.

Tak naprawdę sukces w biznesie można osiągnąć koncentrując się na trzech konkretnych elementach. Co to oznacza w praktyce? Twoje 24 godziny powinny być podzielone na trzy grupy czynności. Co mam na myśli? Wystarczy, że wejdziesz tutaj i po kliknięciu „dodaj do koszyka” wpiszesz kod PERSWAZJA – obniży on inwestycję z 47 złotych na 0 zł. Brzmi świetnie? Myślę, że tak. Jeżeli już obejrzysz to nagranie będę Ci wdzięczny za komentarz pozostawiony poniżej.

Czytaj całość
Dlaczego biznesy stacjonarne mogą czuć się bezpieczne?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Zdarza mi się zasprzedazdawać pytanie Dlaczego nie kupujemy wszystkiego w internecie? Dlaczego pomimo niższej ceny na Allegro, kupujemy dany produkt w sklepie stacjonarnym? Dzisiaj przy – 18 stopniach wybrałem się do księgarni po książki. Mogłem przecież zamówić je w sieci. Dlaczego tego nie zrobiłem?

Myślę, że z kilku prostych przyczyn. Oczekiwanie na paczkę to także koszt, co prawda psychologiczny, ale ponosi go większa część internetowych klientów. Po drugie, zakupy to także forma rozrywki i błyskawicznego sposobu zaspokojenia naszych potrzeb. Kupujemy głównie na poziomie emocji, a logikę wykorzystujemy do uzasadniania naszych potrzeb.

Tego typu zachowania klientów warto poznać zanim zacznie się jakąkolwiek działalność w internecie lub biznes stacjonarny. W czwartek wyjaśnię Ci bardziej zawiłe zależności i potrzeby, które ujawniają klienci. Zapisz się na darmowe szkolenie >>

Czytaj całość
Webinar w sobotę o 20.00 Jak zwiększyć sprzedaż kursów internetowych?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

zarabianie-na-wiedzyPrzez prawie dwuletni, intensywny okres wypracowałem pewne techniki sprzedaży infoproduktów. Jak w większości przypadków jest to mieszanka moich testów i doświadczeń z wiedzą, którą zdobyłem od innych.

W najbliższą sobotę postanowiłem podzielić się z Tobą tym, co wiem na temat zarabiania na kursach internetowych. Powiem m.in. jak udało mi się sprzedać jeden tylko produkt w ilości pół tysiąca egzemplarzy. Darmowy webinar odbędzie się w tę sobotę (7 stycznia) o 20.00. Tutaj możesz się zapisać >> Aha, jest tylko 50 miejsc, dlatego musisz się pospieszyć.

Czytaj całość
3 krytyczne punkty perfekcyjnego webinaru
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

webinarW dzisiejszym artykule nie będą skupiał się nadmiernie na kwestiach technicznych. Webinar, jak i każde szkolenie powinien mieć pewien porządek, dzięki któremu odbiorcy zapamiętają więcej i co ważniejsze wdrożą wiedzę w życie, czy w prowadzone biznesy. Oto przykładowy przebieg takiego wstępu:

1.       Kwestie techniczne – na początku warto sprawdzić czy słychać nas po drugiej stronie. Nie chodzi tylko o fakt, że jesteśmy słyszalni, ale także o to, czy nie jesteśmy zbyt cicho. Z moich doświadczeń wynika, że leżenie przy głośniku czy uciszanie całej rodziny z powodu cichego nadawcy na webinarze nie jest komfortowe. Część prowadzących webinar po prostu zaczyna mówić, czekając na sygnały od słuchaczy na czacie. Jeżeli nikt nie zgłasza uwag po prostu prowadzimy webinar dalej. Niemniej jednak nie każdy jest na tyle asertywny, żeby zgłosić swoje uwagi prowadzącemu.

Czytaj całość
Coś za coś, czyli jak jakość ma się do dostępności
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

cos-za-cos-okladkaJestem w trakcie czytania książki, która powoduje, że co kilka minut mam minę wystraszonego karpia – chodzi mi o szerokość oczu. Tak naprawdę Kevin Maney w „Coś za coś” daje w niej odpowiedź na podstawowy problem wielu biznesów – szczególnie producentów, czy tworzyć produkt, który ma najwyższą jakość, czy taki który będzie bardziej dostępny?

Domyślam się, że powiesz teraz – jak to, ma być dobry i dostępny. I tutaj jest pies pogrzebany. Wiele biznesów musi zwijać się w potężnymi długami, gdyż ich właściciele idą w tym kierunku. Kierunku, który jest skazany na porażkę. Przykład?

Czytaj całość
Webinar sprzedaje jak szalony
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

 

webinar-darmowyDla osób, które jeszcze nie wiedzą czym jest webinar podam prostą definicję. Webinar jest to szkolenie na żywo, ale w internecie. Trochę przypomina to tytuł płyty Kazika „Na żywo, ale w studio”. Po prostu wynajmujemy sobie internetową salę szkoleniową, zapraszamy uczestników, tworzymy prezentację i już, zrobione. Każdy kto prowadzi szkolenia na żywo ma świadomość jak rewolucyjne jest to narzędzie. Przeprowadziłem ostatnio 3 webinary używając tego narzędzia i długo musiałbym wyliczać wszystkie korzyści.

Czytaj całość
1 2 3 4 5