Tag Archives: sprzedaż internetowa

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online? 3 konkretne sposoby
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

 

jak-zwiekszyc-sprzedaz-online

Znasz tę sytuację, gdy po inwestycji w sklep internetowy sprzedaż nie tylko cię nie zadowala, ale jest wręcz zerowa. Niestety większość osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w ecommerce nie może pochwalić się wysokimi konwersjami.

W tym artykule podam Ci kilka powtarzających się powód takiego stanu rzeczy. Moje wnioski oparte są na współpracy z setkami klientów przez ostatnie 11 lat.

Powód #1 Za wcześnie chcesz sprzedać. Masz sklep, opisałeś produkt i zaczynasz rozglądać się za ruchem. Na myśl przychodzi Ci SEO, Google Ads czy Facebook Ads. Ustawiasz reklamę, przepalasz budżet, ale sprzedaż nadal jest sporadyczna. Znasz to? Powód jest błahy – zbyt wcześnie chcesz sprzedać.
W większości przypadków klienci nie są jeszcze gotowi na wydanie u Ciebie pieniędzy. Nie ufają Ci albo dopiero się rozglądają. Dlatego zamiast kierować reklamę na konwersję na początku daj klientowi treść. Niech poczyta artykuły na Twoim blogu, wyedukuje się, pozna Cię lepiej i wtedy ten romans zamieni się w trwały związek sprzedażowy.

Czytaj całość
Jak powinien wyglądać skuteczny szablon do sprzedaży na allegro?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

szablon-aukcji-allegroPrawda jest tak, że nawet największy specjalista od marketingu internetowego nie powie Ci dokładnie jaki szablon na allegro będzie najlepszy. Dlaczego? Z prostej przyczyny. Kluczem do powodzenia jakichkolwiek działań marketingowych są testy.

Nie jest najważniejsze, czy Twój szablon jest zielony czy w kolorze szarym. Najważniejsze jest to, jaką sprzedaż generuje. Sam szablon nie sprzedaje. Jest on jednym z ważnych elementów, który buduje efekt pierwszego wrażenia. To jemu zawdzięczasz to, że ktoś dłużej pozostał w Twoim sklepie. Dlatego bardzo ważne jest, żebyś przetestował przynajmniej kilka szablonów.

Czytaj całość
Dlaczego biznesy stacjonarne mogą czuć się bezpieczne?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Zdarza mi się zasprzedazdawać pytanie Dlaczego nie kupujemy wszystkiego w internecie? Dlaczego pomimo niższej ceny na Allegro, kupujemy dany produkt w sklepie stacjonarnym? Dzisiaj przy – 18 stopniach wybrałem się do księgarni po książki. Mogłem przecież zamówić je w sieci. Dlaczego tego nie zrobiłem?

Myślę, że z kilku prostych przyczyn. Oczekiwanie na paczkę to także koszt, co prawda psychologiczny, ale ponosi go większa część internetowych klientów. Po drugie, zakupy to także forma rozrywki i błyskawicznego sposobu zaspokojenia naszych potrzeb. Kupujemy głównie na poziomie emocji, a logikę wykorzystujemy do uzasadniania naszych potrzeb.

Tego typu zachowania klientów warto poznać zanim zacznie się jakąkolwiek działalność w internecie lub biznes stacjonarny. W czwartek wyjaśnię Ci bardziej zawiłe zależności i potrzeby, które ujawniają klienci. Zapisz się na darmowe szkolenie >>

Czytaj całość
Mówienie wszystkiego klientom to mit
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Gdzieś w obszarze sprzedaży internetowej krąży mit, mówiący o tym, że w opisie oferowanego produktu lub aukcji warto zamieścić odpowiedzi na wszystkie wątpliwości klienta. Co wtedy zyskujemy?

Czytaj całość