sprzedaż internetowa

Jak sprawdzić dlaczego produkt się nie sprzedaje?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Czy spotkałeś sskuter-chiny-importię z taka sytuacją – masz świetny pomysł na biznes, udało ci się zainwestować pewną sumę pieniędzy, otwierasz konto na Allegro, wystawiasz produkty i … okazuje się, że sprzedaż jest beznadziejna. Część osób w takiej sytuacji zadaje sobie pytanie

– dlaczego to się nie sprzedaje?

– Gdzie popełniam błąd?

Okazuje się, że jest na to sposób. Wyobraź sobie sytuację w której może zapytać klientów – dlaczego nie kupują? Czyż nie uratowałoby to Twojego biznesu? Podobny problem rozwiązał w sprytny sposób pewien sprzedawca skuterów w USA. Spokojnie ten model możesz skopiować w Polsce.

Właściciel firmy wyczytał w kilku gazetach, że coraz więcej ludzi stawia na ekologię. Postanowił tę wiedzę wykorzystać w swoim marketingu. Jak wspomniałem zajmował się importem skuterów z Chin do USA. Największą zaletą tych skuterów był fakt, że były bardziej oszczędne niż inne. Po prostu spalały mniej paliwa.

Czytaj całość
Czy może być coś lepszego od doskonałej oferty?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

webinarOd dawna twierdziłem, że dobrze napisana oferta może podwoić sprzedaż Twojego produktu.

Z drugiej strony mam świadomość, że za sprawą Internetu wszystko zmienia się w niezwykłym tempie. Czy coś może zagrozić znakomitej ofercie? Zanim odpowiem na to pytanie chcę żebyś pomyślał o wadach oferty.

Czytaj całość
Jak zautomatyzować biznes?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Być może tytuł ten brzmi futurystycznie, jednak po analizie pewnego wystąpienia z TED zrozumiałem, że w kierunku automatyzacji zmierza obecnie biznes. Przykładowo, działa już z powodzeniem system logistyczny oparty o roboty Kiva. Nie potrzebny jest już pracownik biegający po magazynie z „paleciakiem”. W tego typu roboty zaopatrzył się m.in. Amazon. Oczywiście człowiek jest cały czas potrzebny, jednak bardziej jako osoba zarządzająca niż pracownik. Dlaczego piszę o tym na moim blogu? Z prostej przyczyny. Wiele czynności w marketingu możesz sobie ułatwić lub zautomatyzować? Oto kilka konkretnych przykładów:

Czytaj całość
MONaR, czyli Marketing Oparty Na Relacjach
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Co pewien czas przez polski e-biznes przechodzi fala nowych odkryć marketingowych. Na początku była stara metoda – zakładasz bloga, budujesz listę, pytasz czytelników jaki mają problem, tworzysz lub znajdujesz produkt, który rozwiązuje ich problem, wysyłasz emaile i sprzedajesz.

Potem ktoś wyeliminował bloga. Bo i  po co? Możesz kupić płatną reklamę, zbudować listę, spytać klientów jaki mają problem i wysłać im kolejkę emaili z autorespodnera, która zbuduje autorytet eksperta i obali główne obiekcje. Potem wyślesz klika emaili, które sprzedadzą Twój produkt.

Czytaj całość
WEBINAR Szybuj ponad konkurencją
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

W najbliższy czwartek o 20.00 poprowadzę specjalny, darmowy webinar na temat skutecznych taktyk marketingowych. Zatytułowałem go „Szybuj ponad konkurencją” gdyż omówimy wspólnie taktyki, dzięki który w sposób stabilny możesz wyprzedzać konkurencję.

Co zrobić, żeby nie konkurować ceną i wygrywać? O tym w najbliższy czwartek. Żeby otrzymać dostęp do webinaru musisz być czytnikiem mojego newslettera. Tutaj możesz uzyskać dostęp>>

Czytaj całość
Lista mailingowa, czy tak naprawdę jest potrzebna?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Zobacz video, w którym pokazuję, że tak naprawdę nie chodzi o listę mailingową. Jest ona tylko narzędziem w prowadzeniu bardzo skutecznego modelu sprzedażowego.

W tym nagraniu
– Lista mailingowa i jej cel;
– Poznasz główną zasadę modelu Direct Response;
– Dowiesz się dlaczego warto stworzyć Avatar klienta;
– Poznasz największy błąd właścicieli firm, którzy nie znają swoich klientów;
– Dowiesz się kiedy Twój biznes zaczyna przypominać hazard;
– Odkryjesz jak powstaje mur pomiędzy firmą a klientem i w jaki sposób możesz go zburzyć;
– Opowiem Ci jak komunikować się z klientami, żeby sprzedać więcej;
– Poznasz 3 przypadki w których bez listy nie ruszysz;
– Poznasz najskuteczniejsze narzędzie do komunikowania się z klientami

Czytaj całość
Jak zwiększyć sprzedaż i nie konkurować ceną?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

jak zwiększyć sprzedażNajprostszym zabiegiem marketingowym jaki intuicyjnie stosują właściciele firm żeby zwiększyć sprzedaż jest konkurowanie ceną. Wygląda to tak: Wchodzę w rynek, badam ceny konkurencji i obniżam swoje. Problem na starcie są dwa.
A)
Za miesiąc może pojawić się nowy gracz na rynku. Obniży on cenę sugerując się Twoim poziomem.

B) Obniżając cenę automatycznie zmniejszasz swoją marżę. Gdy zarabiasz mniej, masz mniej pieniędzy na rozwijanie biznesu np. na płacenie za pozyskiwanie nowych klientów. Jak się domyślasz prędzej czy później sprowadzi to na Ciebie problemy. Oto sposób na to, aby uciec z wojny cenowej.

Czytaj całość
Jak szybko sprzedać?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

jak-szybko-sprzedaćJest to jedno z najważniejszych pytań, które zadają sobie przedsiębiorcy. Rozwijanie firmy jest przygodą, szczególnie na początku działalności. Jednak gdy opad ekscytacja i efekt świeżości pojawia się odwieczne pytanie jak zwiększyć sprzedaż?

Co zrobiłbym, gdybym miał sprzedać szybko w lokalnym biznesie? Na dzień dzisiejszy wykorzystałbym dwie strategie. Każda z nich opierałaby się na budowaniu listy mailingowej. Wiem, że część osób to nudzi, ale celem każdego inteligentnego biznesu nie powinna być sprzedaż przy pierwszym kontakcie a właśnie stworzenie sobie możliwości kontaktowania się z potencjalnymi klientami. Tutaj uczę jak szybko zbudować listę >>

Strategia 1 Szybki zysk

Inwestujesz w reklamę. Obecnie polecam reklamę na Facebooku. Jest to to najprostsza forma masowej reklamy w internecie. Wybierasz wiek zbliżony do Twojej grupy docelowej, okolice Twojego miasta (chyba, że sprzedajesz w sieci, wtedy zaznaczasz opcje Polska). Proponujesz wartościowy prezent za zapisanie się na listę mailingową. Po zapisaniu się do twojego autorespondera wysyłasz z automatu dwie wiadomości w których rozwiązujesz ważny problem Twojego klienta. Kluczem jest tutaj wartość – im mocniejsza porada, tym silniejsza więź z listą. W trzeciej informacji podsuwasz produkt, który rozwiąże problemy Twojego klienta.

Czytaj całość
Jak szybko zbudować stronę przechwytującą?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.
strona-lądowania

przechwytująca strona www

Z tego artykułu dowiesz się jak szybko stworzyć stronę przechwytującą oraz dlaczego warto skoncentrować się na jej promowaniu w sieci.

Najlepszym (może nie najszybszym) sposobem zbudowania strony typu landing page jest zlecenie tego zadania na portalach typu zlecenia.przez.net czy oferia.pl. Uwierz mi cena, za jaką młodzi ludzie zrobią Ci satysfakcjonującą stronę nie jest współmierna do czasu, który poświęcisz na naukę wszystkich technicznych kroków. Inne bardzo proste narzędzie, które mogę Ci polecić to zagraniczny generator stron przechwytujących. Minus tego narzędzia jest taki, że musisz przynajmniej w minimalnym stopniu znać język angielski.

Czytaj całość
Ile produktów wystawiać na Allegro?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Pomimo że istnieją naukowo udowodnione zależności pomiędzy ilością produktów a podejmowaniem decyzji o zakupie to Allegro jest tutaj poważnym wyjątkiem. Okazało się, że osoby, które mają zbyt duży wybór wpadają w coś co nazywa się paraliżem decyzyjnym.

Pomyśl, gdy chcesz posłuchać muzyki a masz 1000 albumów w MP3 to po 30 minutach bezowocnych poszukiwań może okazać się, że nic nie wybierzesz lub zaczniesz czytać książkę dając sobie spokój z muzyką. Jak wiesz na Allegro jest tysiące produktów a mimo to klienci rzadko osiągają stan paraliżu.

Co ważniejsze ilość produktów na aukcjach czy w kup teraz wpływa na ilość (koszyk) zakupów robionych przez pojedyncze osoby. Część klientów biorąc pod uwagę koszty przesyłki, lub promocje z tym związane dokupują tańsze lub uzupełniające produkty u tego samego sprzedawcy. Dlatego warto zaakcentować w swoich opisach:

Czytaj całość
1 2 3 5