Reklama na facebooku

7 strategii marketingowych, które musisz rozważyć w 2018 roku
Przeczytasz ten artykuł w 8 min.

7-strategii na 2018W tym artykule chce pomóc Ci w przygotowaniu się na 2018 r. Dowiesz się z niego, na co warto zwracać uwagę w nadchodzącym okresie, co przyniesie Ci najlepsze efekty i na co warto postawić w nadchodzącym roku.

1. Reklama na Facebooku

Z dużą pewnością koszty reklamy na Facebooku będą rosły. Stawki, które udało się osiągać rok czy 2 lata temu raczej nie będą już osiągalne. Dlaczego? Działa tutaj prawo podaży i popytu oraz algorytm Facebooka, która opiera się na licytacji. Facebook wystawia daną grupę docelową, którą jesteś zainteresowany na aukcji i ogłasza licytację.

Przykładowo Twoim klientem jest Kowalski, który reprezentuje grupę wiekową 25 – 30 lat i interesuje się wędkarstwem. Facebook może mu wyświetlić ograniczoną liczbę reklam w danej jednostce czasu.

Jak działa algorytm wyceniający koszt reklamy na FB?

Dlatego pierwszeństwo będą mieli Ci reklamodawcy, którzy mają kreacje reklamową, na którą Kowalski zareaguje jak na ciepłą kolację w styczniowy wieczór. Możliwe też, że w drugiej kolejności zobaczy reklamę Twojej konkurencji, która będzie miała słabszą reklamę, ale będzie w stanie zapłacić więcej. Im więcej firm bije się o Twojego Kowalskiego, tym wyższe będą stawki reklamowe.

Dodatkowo Facebook ma świadomość, że inwestycja w reklamę, przy dobrym lejku sprzedażowym może zwrócić się 4 czy 5 razy, więc dlaczego Mark Zuckenberg i jego ekipa mieliby obniżać stawki reklamowe.

Im więcej firm bije się o Twojego Kowalskiego, tym wyższe będą stawki reklamowe.

2. Boty na Facebooku

Zawsze, gdy piszę o botach na Facebooku, nie mam na myśli totalnego zautomatyzowania komunikacji a jedynie wykorzystanie kolejnego kanału dotarcia do klientów. Warto wspomnieć, że kolejnym trendem, który warto brać pod uwagę w 2018 to indywidualizacja kontaktu z klientem.

Takie narządzie jak Manychat.com łączy ze sobą funkcje bota i komunikatora, czyli wiele kwestii automatyzuje a jednocześnie pozawala szybko reagować na pytania zadawane poprzez Messenger.

3. Stawiaj na doznania klienta i jakość obsługi

Jak ważna jest obsługa klienta zrozumie tylko ten, kto ma dziennie do rozwiązania kilkadziesiąt problemów danej grupy. Nie będę odkrywczy, jeżeli przewidzę, że w 2018 roku nasi klienci będą chcieli wszystko na teraz.

Czyli nasza percepcja czasu jeszcze bardziej przyspieszy. Coraz mniej wysiłku wymaga od nas realizowanie codziennych działań. Wszystko masz dostępne po jednym, dwóch kliknięciach. Na zakupy zaczyna wybierać się pokolenie, które otrzymuje wszystko, zanim otworzy usta a rozwiązanie większości problemów znajduje się po wciśnięciu play na YouTube (kiedyś trzeba było przeczytać 300 stronicową książkę).

Dlatego, jeżeli chcesz utrzymać jakość obsługi, musisz podnieść ceny. Dlaczego? Bo szybka i skuteczna obsługa klienta to koszt. Gdy Ty odpowiadasz na wiadomość na messengerze, nie możesz robić innych rzeczy w firmie. Dlatego musisz zatrudnić dodatkową osobę, a to wymaga dodatkowego kapitału i koło się zamyka.

Na zakupy zaczyna wybierać się pokolenie, które otrzymuje wszystko, zanim otworzy usta

Czytaj całość
Reklama na Facebooku – Jak nie przepłacać i konwertować leady na klientów?
Przeczytasz ten artykuł w 5 min.

jak zmniejszyc koszty reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku nie jest najtańsza. Co gorsze, coraz więcej firm chce się tam reklamować, co będzie powodowało wzrost kosztów. W tym artykule odpowiem Ci, co masz zrobić, żeby Twoja reklama na facebooku była możliwie jak najtańsza.

Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie, ile możesz zapłacić za leada (lead to potencjalny klient). Jeżeli sprzedajesz na przykład tanie długopisy, gdzie twoja marża to 20 groszy, to nie jesteś w stanie zapłacić za klienta na przykład 2 zł.

Z drugiej strony, jeżeli pozyskasz na Facebooku leada, który jest właścicielem firmy i przez lata zostawi on u ciebie 10 tysięcy złotych, to warto zapłacić za niego nawet 150 złotych.

Facebook słabo sprzedaje, ale…

W artykule tym będę mówił o tym, żebyś budował listę mailingową, dlatego że Facebook sam z siebie jest bardzo słabym miejscem do bezpośredniej sprzedaży. Jeżeli zadasz sobie pytanie, czy ty wchodzisz na Facebooka po to, żeby zrobić zakupy, to już wiesz, dlaczego reklama kierowana na ofertę działa tutaj słabo.

Jeżeli szukasz jakiegoś produktu, to nie wchodzisz na Facebooka a wpisujesz frazę w Google. Dlatego ja opieram całą swoją strategię na tym, żeby dać coś na Facebooku moim potencjalnym klientom. Na przykład jest to ebook, raport czy zapis na webinar, czyli szkolenie internetowe. Robie to po to, żeby zdobyć kontakt do potencjalnego klienta i nie sprzedawać bezpośrednio na Facebooku a sprzedawać mu jak już będzie na naszej liście mailingowej.

Czytaj całość