Masz pytanie? Zadzwoń TERAZ Telefon 535 999 264

Produktywność

5 Niezwykle Skutecznych Sposobów Na Trudnych Klientów, Którzy Marnują Twój Czas
Przeczytasz ten artykuł w 4 min.

Sposoby na trudnego klientaCzy zdarza ci się spotkać z klientem, który zmarnuje mnóstwo Twojego czasu, a ty w zamian nie otrzymasz złamanego grosza? Prawdopodobnie często okradają Cie oni z najważniejszej wartości jaką jest twój czas. W dzisiejszym artykule dam Ci kilka podpowiedzi, które spowodują, że klient, który okrada Cię z czasu po prostu da Ci spokój.

Po pierwsze, pamiętaj o zasadzie 20/80. Polega ona na tym, że 20% rozmów z klientami przynosi Ci 80% zysków. Musisz zrozumieć, że gdy prowadzić w pewnym okresie 100 rozmów handlowych to 20 tych rozmów generuje Ci 80% zysku. Z czasem warto odkryć, którzy klienci stanowią te 20% i pracować tylko z nimi.

Co zrobić gdy gadatliwy klient zawraca Ci głowę?

# 1: Zerwij Rapport

Pamiętaj, że upodobnienie się do klienta na poziomie gestów, pozycji ciała i tempa wypowiedzi powoduje, że ludzie chcą chętniej z Tobą rozmawiać. Jest to tzw. rapport. Dlatego analogicznie jeżeli będziesz robił wszystko odwrotnie jak Twój rozmówca np. będziesz mówił szybko gdy on mówi bardzo wolno zerwiesz wtedy rapport i staniesz się dla rozmówcy mniej atrakcyjny.

#2: Siła najczęstszych pytań

Przygotuj zestaw odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Istnieje wśród klientów tzw. typ szczegółowy. Zrozum, że dla niego najmniejszy szczegół jest na wagę złota. Nie wmówisz mu, że coś akurat jest mniej istotne. Będzie chciał znać każdy wymiar i wszystkie techniczne szczegóły. Dlatego przygotowanie materiałów np. na stronie firmowej pozwoli Ci skupić się na klientach, którzy szybciej podejmują decyzję.

Czytaj całość
5 konkretnych sposobów na większą wydajność każdego dnia
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

wydajność1. Wydajność – Opisz swój dzień pracy

Żeby to zrobić wystarczy kartka papieru, długopis i konsekwencja. Ćwiczenie jest bardzo mocne. Od momentu, kiedy wstaniesz zapisuj każdą czynność, którą wykonujesz. Najlepiej trzymaj w kieszeni kartkę A4 i np. ołówek. Notesy i planery u mnie się nie sprawdzają – prędzej czy później je zgubię.

Wieczorem przeanalizuj czynności, które wykonywałeś przez cały dzień. Zobaczysz realnie ile czasu poświęcasz na czynności, które nic nie wnoszą do Twojego życia i biznesu. Zobacz też ile czasu poświęcasz na marketing. Jeżeli zbyt mało to prawdopodobnie odbija się to na Twoich dochodach.

2. Oblicz ile jest warta godzina Twojej pracy

Jeżeli tego nie zrobiłeś to zabierz się do tego jak najszybciej. Kwotę z PITu podziel przez godziny swojej pracy. Nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Wynik oznacza ile jest warta Twoja godzina pracy (nie mylić z godziną życia – ta jest bezcenna) Pamiętaj o świętach i dniach wolnych. Gdy przykładowo zrozumiesz, że godzina Twojej pracy warta jest np. 73 złote to po pierwsze możesz ustalić sobie nowy cel np. 90 złotych za godzinę w nowym roku.

Po drugie zrozumiesz, że jeśli ktoś posprząta Ci biuro za 50 złotych a ty robisz to przez 4 godziny w tygodniu to jesteś mocno stratny. Dzięki tym wyliczeniom nauczysz się zlecać czynności, których nie opłaca Ci się wykonywać samodzielnie.

Czytaj całość
Jak się zorganizować i zrobić więcej każdego dnia?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Być może czujesz, że wszystkie obowiązki, wiedza, którą posiadasz lub zadania do wykonania powodują pewien paraliż. Masz tyle do zrobienia, że nie wiesz od czego zacząć.

Gdy zaczniesz od zapłacenia rachunków zastanawiasz się czy nie lepiej zrobić w tym czasie promocje w firmie. Gdy zaczynasz pisać email nie czujesz się komfortowo, może lepiej w tym czasie odebrać telefon od klienta bo pracownik nie zrobi tego tak dobrze jak Ty.

Czytaj całość