Masz pytanie? Zadzwoń TERAZ Telefon 535 999 264

Stały klient dlaczego warto o niego zadbać?

Stały klient dlaczego warto o niego zadbać?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

stały-klientStały klient to źródło bezpieczeństwa Twojego biznesu. To właśnie powracający klienci pozwalają na to, aby Twój biznes rozwijał się pewnie i stabilnie.

Najczęstszym lękiem osób, które nie prowadziły nigdy własnej firmy jest

Czy utrzymam się przez dłuższy czas?

Z drugiej strony praca na etacie, posiada ten plus, że zawsze, pewnego dnia miesiąca otrzymujesz stałą pensję. Prowadząc swój biznes nie masz tej pewności.

Czy można zapewnić sobie stały zysk w firmie?

Oczywiście że tak, jednym z elementów, który daje Ci taką gwarancję jest właśnie stały klient. Im więcej takich osób pozyskasz, tym pewniejszy będzie Twój biznes.

 Jak zdobywać stałych klientów?

 Porada #1 Przygotuj specjalny program. Pomyśl chwilę i zadaj sobie pytanie co możesz dawać w nagrodę swoim stałym klientom. Ja co pewien czas wysyłam darmową wiedzę. Otrzymują ją osoby zapisane na moje listy mailingowe. Jeżeli nie posiadasz produktów wirtualnych pomyśl o czymś wartościowym, co oczywiście Cię nie zrujnuje.

Porada # 2 Policz co Ci się bardziej opłaca. Część właścicieli biznesów stawia głównie na pozyskiwanie nowych klientów. Produkują tony ulotek i czekają na nowy ruch. Inni wysyłają informacje do tych, którzy już coś kupili. Warto tylko wziąć pod uwagę fakt, że klient, który już coś od Ciebie kupił szybciej dokona ponownej transakcji niż tzw. zimni klienci, których przyciągasz ulotkami.

Obudź w nich bestię

Porada # 3 Przyjrzyj się swojemu produktowi. Czy możesz podsuwać swoim klientom non stop coś nowego. Produkty, których ciągle będą pragnęli? Może nawet o tym nie wiesz, ale część Twoich klientów to kolekcjonerzy, musisz tylko obudzić w nich bestię. Wyślij im nowy katalog.

 Kiedyś pewna firma z Puław wysyłała mi kasety VIDEO z lekcjami wirtuozów gitary. Nie było ich w Polsce więc ściągali je z USA. Co pewien stały okres przysyłali mi pocztą nowe katalogi a ja wydawałem majątek na nowe lekcje. I tak w kółko. Nie byłem na nich zły, wręcz przeciwnie, czekałem na każdy katalog z mocnym biciem serca.

Jeżeli boisz się wysyłać katalogi swoim stałym klientom robisz potworną rzecz. Blokujesz swój biznes i pozbawiasz innych przyjemności.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zwiększyć skuteczność techniki cross-selling?

Przeczytasz ten artykuł w 1 min.Jeszcze kilka lat temu cross-selling...

Zamknij