Tag Archives: allegro

Zmiany opisów oferty na Allegro
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

zmiany na allegro

Od lutego 2018 na Allegro obowiązywał będzie nowy typ opisów dla kont firmowych. Opisy i wygląd aukcji będą znormalizowane. Oznacza to, że nie będzie można dodawać swoich własnych szablonów HTML. Będzie to wyglądało trochę tak, jakby wszyscy wystawiali w jednym sklepie internetowym.

Co oznaczają dla Ciebie te zmiany?

Po pierwsze większego znaczenia nabiorą opisy, a nie ich forma. Będą bardziej liczyły się umiejętności copywriterskie niż graficzne.Po drugie zdjęcia nabiorą większego znaczenia.

Oznacza to, że Allegro postawi na jakość zdjęcia, eliminując dziwne miniatury z napisami HIT, PRZECENA itd. Dlatego już teraz warto zainwestować w sprzęt i studio, dzięki którym wyróżnisz się spośród konkurencji. Dodatkowo wszystkie zdjęcia będą znajdowały się na serwerach Allegro.

Czytaj całość
Najskuteczniejsze techniki sprzedaży na Allegro
Przeczytasz ten artykuł w 6 min.

techniki-sprzedaży-allegroW dzisiejszym artykule chcę odpowiedzieć na pytanie jednej z czytelniczek blogu Perswazja W Sprzedaży. Klaudia zapytała o skuteczne techniki sprzedaży na Allegro:
Jestem osobą która dopiero zaczyna swoją przygodę z Allegro. Chciałabym się dowiedzieć które z technik sprzedażowych są najskuteczniejsze?
Gdy zaczynasz przygodę z Allegro tak naprawdę czujesz się jak ktoś, kto uczy się chodzić w otoczeniu osób, które świetnie radzą sobie ze sprintem. Chce Cię jednak pocieszyć: każdy mistrz zaczynał od podstawowych kroków.

Jak sprawdzić czy produkt będzie się sprzedawał?

Według mnie najważniejsze na początku jest badanie rynku. Na czym ono polega? W najprostszej wersji warto odpowiedzieć sobie na dwa ważne pytania:
– Kto jest moim klientem? (czy ta osoba kupuje na Allegro, czy jej główną kategorią jest cena, w jakim jest wieku, jakie ma problemy, jakie są jej cele)
– Czy mój produkt się sprzedaje?

Im mniej konkurencji tym lepiej. BDURA!

Czytaj całość
Co zrobić gdy konkurencja kopiuje twoje pomysły?
Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

konkurencja-kopiuje-pomysłyKwestia kopiowania pomysłów jest jednym z częściej zgłaszanych problemów przez czytelników mojego bloga. Pierwszym działaniem w takim przypadku jest zgłoszenie sytuacji np. do serwisu Allegro (jeżeli tam właśnie prowadzisz swoją sprzedaż i naruszenie praw twórcy jest bardzo widoczne).

Niestety, jeżeli konkurencja robi to w sprytny sposób i inteligentnie kopiuje Twoje pomysły niewiele możesz zrobić. Oczernianie konkurencji w opisach Twoich aukcji też nie jest dobrym pomysłem i może przynieść całkowicie odwrotny efekt (klienci będę mieli wrażenie, że przysłuchują się kłótni, która ich nie dotyczy).

Rzucasz błotem? Ubrudzisz sobie ręce!

Pamiętaj też, że jeżeli rzucasz błotem to sam brudzisz sobie ręce. Co zatem możesz zrobić? Oto 3 konkretne rozwiązania:

Rozwiązanie # 1 Zbuduj wewnętrzny rynek.

Zacznij budować bazę klientów nie używając Allegro. To naturalne, że będziesz dalej sprzedawał na Allegro, jednak równolegle możesz budować bazę poza tym serwisem stosując narzędzia, których 90% konkurencji nie zastosuje (z braku wiedzy, umiejętności lub obaw przed wydawaniem pieniędzy na reklamę).

Czytaj całość
WEBINAR Szybuj ponad konkurencją
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

W najbliższy czwartek o 20.00 poprowadzę specjalny, darmowy webinar na temat skutecznych taktyk marketingowych. Zatytułowałem go „Szybuj ponad konkurencją” gdyż omówimy wspólnie taktyki, dzięki który w sposób stabilny możesz wyprzedzać konkurencję.

Co zrobić, żeby nie konkurować ceną i wygrywać? O tym w najbliższy czwartek. Żeby otrzymać dostęp do webinaru musisz być czytnikiem mojego newslettera. Tutaj możesz uzyskać dostęp>>

Czytaj całość
Dlaczego sprzedaż na Allegro spada?
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

W tym video odpowiadam na 3 najczęściej pojawiające się pytania dotyczące sprzedaży na Allegro. Dowiesz się z niego:

– jak pokonać konkurencję?

– co zrobić gdy inni konkurują jedynie ceną?

– jak mieć więcej czasu dla siebie i bliskich?

 

Czytaj całość
3 strategie, które zwiększą sprzedaż na Allegro
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Duża część osób, które działają na Allegro uczy się obserwując działania konkurencji. Niestety, w wielu przypadkach silna pozycja wynika z elementów, które nie są dostrzegalne „gołym okiem” lub nie są na tym etapie osiągalne dla ciebie. W tym nagraniu poznasz sposoby na ukrytą sprzedaż.

Czytaj całość
Dlaczego klienci nie wchodzą na moje aukcje allegro?
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

Marketing nie załatwi wszystkiego. Być może zastanawiasz się dlaczego pewne biznesy, które wyznają zasadę zero marketingu wygrywają z tymi, którzy robią świetną robotę? W szkoleniu 3 filary dochodowego biznesu tłumaczę, że aby osiągnąć rentowność musisz zadbać o 3 podstawowe obszary.

Ważny obszar to produkt, który rozwiązuje problem dużej grupy potencjalnych klientów. Jednym z prostych dowodów na to, że ja i wielu marketrów mamy rację jest Allegro. Serwis ten zapewnia coś bardzo cennego – RUCH. Jeżeli o 21.00 wystawisz produkt na sprzedaż o 22.00 możesz mieć już 100 odwiedzających.

Czytaj całość
3 krytyczne punkty perfekcyjnego webinaru
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

webinarW dzisiejszym artykule nie będą skupiał się nadmiernie na kwestiach technicznych. Webinar, jak i każde szkolenie powinien mieć pewien porządek, dzięki któremu odbiorcy zapamiętają więcej i co ważniejsze wdrożą wiedzę w życie, czy w prowadzone biznesy. Oto przykładowy przebieg takiego wstępu:

1.       Kwestie techniczne – na początku warto sprawdzić czy słychać nas po drugiej stronie. Nie chodzi tylko o fakt, że jesteśmy słyszalni, ale także o to, czy nie jesteśmy zbyt cicho. Z moich doświadczeń wynika, że leżenie przy głośniku czy uciszanie całej rodziny z powodu cichego nadawcy na webinarze nie jest komfortowe. Część prowadzących webinar po prostu zaczyna mówić, czekając na sygnały od słuchaczy na czacie. Jeżeli nikt nie zgłasza uwag po prostu prowadzimy webinar dalej. Niemniej jednak nie każdy jest na tyle asertywny, żeby zgłosić swoje uwagi prowadzącemu.

Czytaj całość
O czego zacząć opis aukcji na Allegro? VIDEO
Przeczytasz ten artykuł w 1 min.

Rozpocząłem nowy cykl krótkich (tak przynajmniej planuje) filmów w trakcie których będę pomagał Ci w sprzedaży na Allegro. Jestem przekonany, że masz szansę wygrywać z konkurencją jeżeli zaczniesz stosować przemyślany marketing. Gdy analizuję aukcje moich klientów widzę, że czasami małe zmiany mogą w dużym stopniu wpłynąć pozytywnie na sprzedaż.

W tym nagraniu pokazuję jak w prosty sposób przekształcić  nudny początek opisu na zapadający w pamięci nagłówek. Po obejrzeniu zostaw komentarz – każdy jest nagradzany prezentem o wartości 27 złotych.

Czytaj całość
3 praktyczne sposoby na negatywa
Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

negatyw-allegroDzisiaj chcę rozwiązać problem dużej części osób, które sprzedają za pomocą serwisu Allegro. W jednym zdaniu można określić, że negatywne komentarze (celowo użyłem liczby mnogiej) mają wpływ na wyniki sprzedaży.

Jest co prawda część klientów, którzy kupują tak szybko, że nie mają czasu sprawdzić komentarzy. Dodatkowo serwis Allegro subtelnie ukrył komentarze. Nie zmienia to faktu, że duża część kupujących sprawdza ten element. Często jest jeden z podstawowych kryteriów przy podejmowaniu decyzji. Gdy mamy podobną jakość, podobną cenę, czas wysyłki to czym ma się kierować kupujący?

Co zrobić gdy mam dużo negatywów?

Sposób 1 Umieść w opisie aukcji zrzut ekranu z pozytywnymi komentarzami. Kiedyś testowałem opcje w której pokazałem jeden komentarz neutralny, tak aby przekaz był bardziej wiarygodny. Zasady wpływu społecznego mówią, że powinno to wpłynąć pozytywnie na wiarygodność (przyznałem się do błędu – jestem szczery). Niestety sprzedaż była mniejsza niż w przypadku samych pozytywnych komentarzy w zrzucie ekranu.

Czytaj całość
1 2 3