Najważniejszy element rozmowy handlowej

Najważniejszy element rozmowy handlowej

Możesz się na mnie wkurzyć, ale mogę się założyć, że jednym z podstawowych błędów, które popełniasz podczas rozmowy handlowej jest to, że nastawiasz się na mówienie do klienta. Prawdopodobnie nawet Twoja żona słyszy od Ciebie – nie mam czasu, przygotowuję się na rozmowę z klientem. Powiem Ci tylko jedno, od dziś przestajesz tak myśleć. 

Jak nie robiąc nic wprowadzić klienta w świetny nasrój? 

Przekonam Cię dzisiaj, że wiele więcej osiągniesz jeżeli nastawisz się na słuchanie. Jedyne, co chcę żebyś dziś zrozumiał, to fakt, że jeżeli pozwolisz swojemu klientowi wygadać sie na interesujący go temat, zaspokoisz jego potrzebę bycia kimś ważnym, co wprowadzi go w pozytywny nastrój.

 Prawdopodobnie na wielu szkoleniach słyszałeś o hierarchii potrzeb Maslowa, jednak im więcej wiedziałeś na ten temat, tym częściej zadawałeś sobie pytanie O co chodzi z tym Maslowem? Nie musisz się wstydzić, też miałem z tym problem. Dzisiaj dam Ci konkretną odpowiedź – gdy słuchasz swojego klienta, dając mu pole do wykazania się jako ekspert, spełniasz jego potrzebę szacunku i uznania. Jeżeli skoncentrujesz się na tym, aby każda z Twoich części słuchała z zapartym tchem to, co mówi do Ciebie twój partner, dajesz drugiej stronie uznanie, czyli najwartościowszy prezent jaki istnieje na ziemi.

 Zwiększ swoją siłę perswazji

Chcę żebyś zauważył, że Twoja siła perswazji zwiększy się, gdy do wewnętrznego zainteresowania dodasz jeszcze swoją mowę ciała. Musisz mi uwierzyć na słowo, twoi klienci nie potrafią zaglądać do Twojego mózgu, ale doskonale potrafią obserwować. Wiesz, chodzi mi o Twoje zachowanie, gdy oglądasz jakiś mrożący krew w żyłach film, zapamiętaj ten stan i odegraj go, słuchając swojego klienta…nie opędzisz się od niego przez kilka miesięcy. Dyrektor Twojej firmy będzie dwa razy w tygodniu otrzymywał telefony z pytaniem – czy jest ten fantastyczny handlowiec? mógłby wpaść?   chcę coś kupić!


Kolejne, ciekawe artykuły
Jak się motywować? ( 20 kw.,2012 )

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)