MONaR, czyli Marketing Oparty Na Relacjach

MONaR, czyli Marketing Oparty Na Relacjach

Co pewien czas przez polski e-biznes przechodzi fala nowych odkryć marketingowych. Na początku była stara metoda – zakładasz bloga, budujesz listę, pytasz czytelników jaki mają problem, tworzysz lub znajdujesz produkt, który rozwiązuje ich problem, wysyłasz emaile i sprzedajesz.

Potem ktoś wyeliminował bloga. Bo i  po co? Możesz kupić płatną reklamę, zbudować listę, spytać klientów jaki mają problem i wysłać im kolejkę emaili z autorespodnera, która zbuduje autorytet eksperta i obali główne obiekcje. Potem wyślesz klika emaili, które sprzedadzą Twój produkt. Ktoś inny zapytał po co kolejka emaili? Możemy zrobić webinar i na nim wszystko zbudujemy: autorytet, obalimy obiekcje, damy darmową wiedzę i sprzedamy produkt, który rozwiązuje problemy klienta. Jest jeszcze kilka innych wariacji np. nie musisz mieć swojej listy. Webinar przeprowadzasz dla czyjejś listy i sprzedasz na webinarze.

webinar prezentacja

Czy webinary są naprawdę skuteczne?

Jak widzisz jest wiele dróg opartych o jeden prosty schemat. Piszę Ci o tym dlatego, że po zachwycie webinarami (jest to według mnie narzędzie, które znacznie skraca działania marketingowe) cześć rynku dostaje produkt nt. tego jak wysyłać sprzedający biuletyn.

Wiem, że możesz czuć się zdezorientowany, dlatego mam dla Ciebie prostą podpowiedź. Wszystkie te techniki opierają się na prostym schemacie. Wszystkie te schematy działają. Jeżeli nie masz efektów robisz źle dwie rzeczy.

Nic jeszcze nie wybrałeś z tej puli, lub co 3 dni stawiasz na innego konia. Musisz wiedzieć, że  zawsze  sprzedasz więcej gdy:

  1. Możesz stale edukować klienta (webinar, biuletyn, blog czy facebook)
  2. Masz możliwość wysyłania mu komunikatów przy stosunkowo małych kosztach (baza email)
  3. Masz szansę reagowania na obiekcje klienta na żywo (webinar lub prezentacja na offline, sprzedaż telefoniczna lub sprzedaż bezpośrednia). Jeżeli zapytasz, która droga jest najszybsza,  najtańsza i najłatwiejsza to odpowiedź jest prosta webinar.

Ale coca-cola nie wysyła emaili

Dlatego schemat jest jeden (na diagramie). Musisz coś wybrać. Najlepsza opcja to płatny ruch lub blog, lista mailingowa, kolejka emaili
i webinar.  Jest to esencja skutecznego marketingu. Jak przeanalizujesz działanie największych korporacji zobaczysz, że w tym tkwi ich sekret. OK, teraz usłyszę, ale coca-cola nie wysyła mi emaili. Pewnie, że nie, ich emaile to komunikaty w reklamie telewizyjnej czy też dystrybutor w sklepie osiedlowym. Ich stać na reklamę w telewizji, ty ten sam efekt uzyskasz emailem.

Udostępnij ten wpis na swoim facebooku i skomentuj poniżej.


Kolejne, ciekawe artykuły
3 komentarze
  • Śiwat marketingu ciągle ewoluję i trzeba mieć ręke na pulsie. Dzięki za te ciekawe spostrzeżenie.

    • @Sylwestrus, masz rację. Wszystko ciągle się zmienia w świecie marketingu. Jeśli człowiek nie będzie na bieżąco może wiele stracić. Sam się o tym przekonałem i straciłem przez to ważnego klienta.

  • Ciekawe spostrzeżenia dotyczące metod wpływania na sprzedaż poprzez budowanie relacji. Dzięki za Twoje przemyślenia.

Skomentuj Genituram Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)