Jak zwiększyć o 68% skuteczność rozmowy telefonicznej w handlu?

Jak zwiększyć o 68% skuteczność rozmowy telefonicznej w handlu?

Polacy jako sprzedawcy dzielą się na 2 główne grupy. Pierwsza grupa to przedstawiciele marketingu nadziei. Otwieramy firmę i czekamy na klientów. Nie przychodzą? To wina rządu. Zrobione. Jestem rozgrzeszony.

Druga grupa, do której mam nadzieję się zaliczasz, to grupa uprawiająca sprzedaż aktywną. Nie czekają a podejmują aktywne działanie. Część firm dzwoni do potencjalnych klientów. Niestety większość z tych sprzedawców wykonuje zimne telefony. Z tą strategią jest kilka problemów.

Problem #1 jeżeli dzwonisz do obcej osoby, która nie rozumie Twojego produktu, nie potrzebuje go i nie wie skąd masz jej numer telefonu to raczej nie będzie to miła rozmowa. Nie dziw się, sam jesteś zły jak dzwoni ktoś obcy i chce Ci na siłę wcisnąć lokatę albo ubezpieczenie.

Problem #2 to „zaorany mindset”. Brzmi mocno, ale to prawda. Jeżeli 100 dziewczyn da Ci kosza i powie, że jesteś brzydki, łysy i biedny to zaczniesz bać się 101 rozmowy. Dziwisz się? Sam bym się bał.

Twój mózg traktuje takie telefony jak rażenie prądem, dlatego znajdzie miliony wymówek  żeby nie dzwonić. Kawa, papieros, facebook, czytanie nekrologów czy  dłubanie w bucie.

Jeżeli Twój zespół handlowców nie ma wyników to zadaj sobie pytanie przypadkiem czy nie wciskacie ludziom którzy was nie znają, produktów, których oni nie rozumieją i nie potrzebują.

Czy nie lepiej sprzedawać ludziom, którzy Cię lubią i szanują produktu o które Cię błagają?

Co zatem zrobić żeby Twoje telefony miały większą skuteczność?
To proste, zanim zadzwonisz wyślij do tej osoby list. Może to być email albo list drukowany. Jeżeli nie masz listy mailingowej potencjalnych klientów to zacznij ją budować.

Co jeszcze może być takim listem?

Może na to nie wpadłeś, ale możesz w prosty i stosunkowo tani sposób dotrzeć do 80% najbogatszych ludzi w Twoim regionie. Jak? Zamieniając ofertę drukowaną na wpis na Facebooku.
Ustawiając reklamę na Facebooku możesz dotrzeć do najbogatszych mieszkańców Twojego miasta lub regionu. Jak to zrobić? Zadaj sobie kilka prostych pytań:

  • gdzie pracują takie osoby?
  • w jakim są wieku?
  • czym się interesują?
  • jakie uczelnie skończyli. Przykładowo ponad 90% studentów SGH dostaje dobrze płatną pracę w miesiąc po ukończeniu studiów.
  • jakich autorów czytają. 99% osób zajmujących się mlm przeczytało przynajmniej jedną książkę Roberat Kiyosaki.
  • jaki zawód wykonują?

Następnie stwórz wpis w którym pokazujesz jakie korzyści daje Twój produkt danej grupie docelowej. Następnie włącz promowanie postu i ustaw opcje wyświetlania zaznaczając zawód, wiek, zainteresowania itd. pasujące do najbogatszych ludzi w Twoim mieście.
Dzięki tego typu technikom osoba do której dzwonisz będzie kojarzyła Twój produkt a także będzie rozumiała po co jest jej potrzebny.
Podsumowując ten artykuł: zanim zadzwonisz zrób wszystko żeby osoba odbierająca telefon wiedziała kim jesteś, widziała w Tobie autorytet w danej dziedzinie i rozumiała produkt lub usługę, którą jej przedstawiasz.


Kolejne, ciekawe artykuły
5 komentarzy
  • Ale w tym wątku chodzi przecież o handel telefoniczny. 😉

  • Dobra rada. Chyba każdy kto gdzieś tam zaczął być rozpoznawalny dostrzegł różnicę jak się rozmawia z kimś, dla kogo jesteśmy “człowiekiem z ulicy” a z kimś, kto nas już choćby kojarzy.

    Marka naprawdę w sporej części robi robotę za nas 🙂

    Pozdrawiam

  • Prezentujesz ciekawy punkt widzenia (chciałam użyć liczby mnogiej, ale jak!?) ALE muszę przyznać, że “zaorany mindset” mnie…zaorał 😀

  • Najlepiej zacząć od pracy metodą smart calling. I mieć stalowe nerwy. 😉

  • Jest jeszcze coś takiego jak dobry punkt – np. wyspa w centrum handlowym, stoisko tam gdzie są ludzie (tłumy ludzi) i wiadomo dobór asortymentu do potrzeb tego klienta.

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)