Jak zautomatyzować biznes?

Jak zautomatyzować biznes?

Być może tytuł ten brzmi futurystycznie, jednak po analizie pewnego wystąpienia z TED zrozumiałem, że w kierunku automatyzacji zmierza obecnie biznes. Przykładowo, działa już z powodzeniem system logistyczny oparty o roboty Kiva. Nie potrzebny jest już pracownik biegający po magazynie z „paleciakiem”. W tego typu roboty zaopatrzył się m.in. Amazon. Oczywiście człowiek jest cały czas potrzebny, jednak bardziej jako osoba zarządzająca niż pracownik. Dlaczego piszę o tym na moim blogu? Z prostej przyczyny. Wiele czynności w marketingu możesz sobie ułatwić lub zautomatyzować? Oto kilka konkretnych przykładów:

Narzędzie # 1 Autoresponder. Za pomocą tego narzędzia możesz zbudować swoje relacje z klientami. Wystarczy, że napiszesz serię emaili, które będzie wysyłał za Ciebie automat. Możesz także strategicznie zaplanować emaile komercyjne, które będą Twoimi wirtualnymi pracownikami. Tak naprawdę może to być Twój bardzo tani pracownik, który nie musi jeść ani spać. Korzystam m.in. z tego narzędzia >>

Narzędzie # 2 Platformy do webinarów i autowebinarów. Prezentacje biznesowe potrafią zwiększyć twoją skuteczność biznesową kilkukrotnie. Jedną z najważniejszych zalet prezentacji biznesowych jest fakt, że towarzyszą im duże emocje. Tak naprawdę to ta część mózgu powoduje, że ludzie kupują. Jeżeli w to nie wierzysz to pomyśl tylko o dużych imprezach sportowych ich transmisji w telewizji.

Dlaczego firmy wydają tyle pieniędzy na reklamy przed meczem?

Czy myślisz, że firmy kupujące reklamy w tych okresach wydawałyby miliony euro na nieskuteczne działania. To właśnie emocje w połączeniu z reklamą produktu odpowiadają za skuteczność ich działań. Co prawda nie korzystam z autowebinarów, jednak same narzędzia do prowadzenia webinarów przypominają wspomniane roboty Kiva. Większość niedogodności i nakładów pracy związanego z organizacją dużej prezencji czy szkolenia załatwia za nas platforma do webinarów.

Narzędzie # 3 Narzędzia do organizacji szkoleń video. Rynek szkoleń cały czas plasuje się w czołówce rozwijających się rynków. Pomyślisz sobie To brednia, przecież wszystko jest w Google i na YouTube. Myślałem kiedyś podobnie o Poczcie Polskiej. Byłem zdania, że popularność emaili spowoduje, że ludzie przestaną pisać listy. Miałem trochę racji (osobiście już nie piszę tradycyjnych listów). Nie pomyślałem jednak o rozwoju przesyłek związanych z popularnością handlu internetowego. Jak Google i YouTube wpłynęło na rozwój  biznesów szkoleniowych?

To proste, coraz większa grupa ludzi dowiaduje czego jeszcze może się nauczyć. Po drugie przepływ informacji jest tak szybki, że sama wiedza z Google i YouTube (dostępna za darmo i dla wszystkich) przestaje wystarczać do tego, aby być konkurencyjnym. Gdzie tu jest automatyzacja? Polskie platformy do prowadzenia szkoleń takie jak Ekademia i Interkursy pozwalają jedno szkolenie sprzedawać automatycznie setkom a nawet tysiącom osób. Płatności i wysyłka towaru dzieje się automatycznie. Korzyści kupującego są także znaczne. Dostaje produkt natychmiast i może go oglądać kiedy tylko ma na to czas.

Te 3 proste przykłady pokazują, że nie musisz obawiać się postępu. Skoro przyszłość mają automaty, to dlaczego nie wykorzystasz automatyzacji w swoim biznesie. Jeżeli masz własne zdanie nt. automatyzacji działań marketingowych napisz o tym w komentarzu.


Kolejne, ciekawe artykuły
21 komentarzy
  • Ciekawy wpis, jak dla mnie automatyzacja firmy to klucz do udanej działalności i systematycznej pracy. Do zautomatyzowania swojej firmy skorzystałam z usług Deep Technology. Ich sposób działania i wykorzystanie innowacyjnych metod sprawiło, że działam jak nigdy wcześniej! Gorąco polecam https://www.deeptechnology.ai/ !!

  • Ciekawym zjawiskiem jest również to, że każdy przedsiębiorca ma do dyspozycji coraz więcej programów, które pomagają kontrolować sprzedaż i kreować jej jakość. Jednym z takich rozwiązań jest np. ten adres https://www.ifirma.pl/uslugi/rachunki-uproszczone Takie oprogramowanie bardzo pomaga w prowadzeniu sprzedaży i nie trzeba się martwić o poprawność wystawianych dokumentów. Pozdrawiam serdecznie!

  • Automatyzacja to przyszłość naszego rynku. Coraz więcej spraw jest pozostawianych robotom, więc nam chyba zostaje znaleźć sobie w tym wszystkim miejsce.

  • Zdecydowanie automatyzacja, informatyzacja – większa sprzedaż, większa wydajność, większe dochody, a jak duże są dochody to dodatkowe inwestycje w rozwój – i wtedy to ma sens.

  • Ja osobiście nie mam nic przeciwko temu by rozwój automatyzacji procesów(nie tylko w marketingu) postępował:) Wtedy każdy z nas będzie miał dla siebie czy własnej rodziny więcej czasu!

  • Nie spodziewałem się Darku, że zdjęcia na blogu mogą odstraszyć 🙂

  • patrząc w pierwszej chwili na obrazek załączony do postu przeraziłem się, natomiast po przeczytaniu całego wpisu widzę że nie diabeł taki straszny, trzeba teraz braki w biznesie uzupełnić 🙂 dziękuję

  • ninakrawczyk
    Reply

    automatyzacja w pewnym momencie jest niezbędna do prowadzenia biznesu czy to stacjonarnego czy przez internet, mądrze tylko trzeba wybierać narzędzia 🙂

  • Przy biznesach na większą skalę automatyzacja jest niezbędna. Począwszy od automatyzacji np. przyjmowania zamówień, pakowania paczek, po wspomniane w artykule pisanie maili i przygotowywanie szablonów odpowiedzi. Na masową skalę – każda oszczędzona minuta przekłada się na $:D

  • Bez automatyzacji dziś w wielu dziedzinach byłoby bardzo ciężko i trudno. Jest niezbędna i konieczna.

  • Prawdą jest , że automatyzacja wszelkich procesów będzie coraz częściej nam towarzyszyć i to nie tylko w biznesie. Warto z niej korzystać, ponieważ dzięki rozwojowi techniki mamy więcej czasu na wypoczynek:)

  • Brakuje mi tutaj jeszcze kwestii automatyzacji procesu reklamy w sieci pod kątem pozycjonowania i AdWords. Można to zrobić samemu lub też płacić firmie zewnętrznej. Wszystko zależy od podejścia i wiedzy na ten temat.

  • Dokładnie, chodzi szczególnie o zaoszczędzenie czasu, który można przeznaczyć na wiele ciekawszych rzeczy.

  • Automatyzacja jest świetna – zwłaszcza spraw powtarzalnych nie wymagających kreatywności. Taka ciekawostka – w branży SEO jeszcze do niedawna automatyzacja to był hit- teraz niestety/stety zaczyna się to zmieniać i są cenione “ręczne” działania jako bardziej jakościowe.

  • Automatyzacja jest świetna.
    Nie chodzi tylko o to by ktoś robił coś za ciebie – program.

    Chodzi o to ile możesz czasu poświęcić na przyjemniejsze i bardziej satysfakcjonujące rzeczy niż przeklikiwanie danych np ze sklepu do programu fakturującego.

  • Ciekawe spostrzeżenia, ale nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem, że: “jedną z najważniejszych zalet prezentacji biznesowych jest fakt, że towarzyszą im duże emocje”. Naprawdę uważasz, że tym prezentacją towarzyszą duże emocje? No błagam. Ich skuteczność polega na tym, że osoby prezentujące kreują się na ekspertów/znawców w danej dziedzinie, co wpływa później na zwiększoną sprzedaż ich produktów.

  • Bardzo interesujący tekst. Myślę jednak że mimo że Świat idzie w kierunku automatyzacji w najbliższych latach człowiek będzie nad tym trzymał pełną kontrolę.

  • “W zakładzie przemysłowym przyszłości zatrudnieni będą jeden człowiek i jeden pies. Człowiek będzie po to, żeby karmić psa, a pies będzie pilnował, żeby człowiek niczego nie dotykał.”

    Ja zdecydowanie jestem za automatyzacją, bo nie chce się zajmować tym wszystkim. Korzystam z tych wszystkich narzędzi, które wymieniłeś, ale pewnie o tym już wiesz Mirek. No może poza automatycznymi webinarami, chociaż planujemy je testowo wdrożyć do naszego systemu.

    Pozdrawiam,

  • W przypadku zakupów produktów wirtualnych takie jak poradniki, czy np. listy serwisów gdzie można zostawić link, które czasami kupuje (ten blog nie był na żadnej liście:)) automatyzacja zakupów jest genialnym rozwiązaniem. Płatność on-line plus automatyczna wysyłka produktu skracają czas zakupu do minimum. Niestety pełna automatyzacja nie wszędzie jest dobra. Mam na myśli tutaj takie kasy… W auchan również takie są, jednakże nie wyobrażam sobie że takie kasy w 100% zastąpią te tradycyjne.

  • Dzięki Piotrze. Jeżeli chodzi o obsługę kas to np. Tesco robi już pierwsze eksperymenty z samodzielną obsługą kas przez klientów. W kwestii internetu – jak napisałeś serwery działają 24h i to pozwala blokować pewne zadania
    i jednocześnie je automatyzować.

  • Wiele rzeczy właśnie w biznesie internetowym można zautomatyzować. Biznes offlinowy ma to do siebie, że głównym jego ogniwem jest człowiek, chociażby do obsługi kas fiskalnych, czy bezpośredniej obsłudze klienta. Natomiast w Internecie wiele rzeczy jest wykonywanych automatycznie na serwerach za pomocą określonych skryptów. Serwery działają 24h przez cały rok, dlatego jeśli zaplanujemy sobie odpowiednie działania, to system na serwerze wykona konkretne czynności o konkretnej godzinie. Wymienione wyżej elementy automatyzacji to nie wszystko. Warto w przypadku firm internetowych pomyśleć o księgowości internetowej i np. wystawiać faktury dla firm automatycznie po opłaceniu zamówienia, uruchomić upselle w sklepach internetowych lub one time offer zaraz po zapisie na Squeeze Page. Dzięki temu można nie tylko zautomatyzować pewne czynności i zyskać więcej czasu, ale też powiększać zarobki firmy.

Skomentuj Masa Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)