Jak w kilku słowach opisać swój biznes i wzbudzić dzikie pragnienie zakupu?

Jak w kilku słowach opisać swój biznes i wzbudzić dzikie pragnienie zakupu?

Przeczytasz ten artykuł w 4 min.

unikalna-propozycja-sprzedazy

W tym artykule poznasz 4 konkretne i zapomniane sposoby na zbudowanie przewagi nad nieświadomą zagrożenia konkurencją. Posłuchaj.

Kilka dni temu rozmawiałem na Skypie z jednym z moich klientów. Rozmawialiśmy długo o problemach jego firmy. Nie martw się, w większości spraw mogłem szybko mu pomóc. Problem w tym, że dopiero po 2 godzinach zrozumiałem na czym polega jego biznes. Jeżeli nie wiesz o czym mówię, to przedstaw teraz swój biznes w 5 słowach.

Zrób to tak, żeby przekaz był krystalicznie czysty i przy okazji motywował do zakupu u Ciebie. Jak widzisz nawet najwięksi gracze na rynku mają z tym problem. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić jestem po to, żeby Ci pomóc.

Unikalna propozycja sprzedaży w praktyce

Po pierwsze – stwórz unikalną propozycję sprzedaży. Na początku zadaj sobie pytanie czym Twoja firma wyróżnia się na tle innych? Jeżeli tego nie wiesz to zacznij pytać o to swoich klientów. Możesz zadzwonić do tych, którzy płaca Ci najwięcej. Zapytaj ich wprost: dlaczego wybrał Pan naszą firmę?
Po drugie – stań się maniakiem słuchania klientów. Uczul też pracowników. Niech zapisują spontaniczne pochwały. Jeżeli jesteś pesymistycznie nastawiony do życia to prawdopodobnie niezbyt dobrze oceniasz też swoją firmę.

To dziwne, ale często działamy irracjonalnie. Nie zmienia to faktu, że klienci z jakiegoś powodu wybierają Twoją firmę spośród konkurencji . To jeszcze nic. Jestem przekonany, że są osoby, które uwielbiają, a nawet kochają Twój biznes. Najgorsze, że to, na co ty nie zwracasz uwagi dla klientów może być kluczowe.

Unikalna propozycja sprzedaży Paczkomatów

Posłuchaj tego. Większość właścicieli firm kurierskich myślała, że ludzie najbardziej cenią fakt, że paczka dociera od sprzedawcy pod same drzwi kupującego. I tak jest. Jest jednak mały problem. Osoby, które pracują do godziny np. 17.00 i nie mają służby, która odbierze, im paczkę, mają problem.

Kurier przyjeżdża wtedy , kiedy Ty jesteś w pracy. Gdy do niego dzwonisz i pytasz, kiedy otrzymasz wymarzony zestaw płyt zespołu Top One on mówi – przykro mi zobaczymy się jutro. W takim momencie czujesz się sfrustrowany. Gdyby zrobią z Tobą wywiad Ty wylejesz na nich kubeł pomyj. Czy jest coś, co mogłoby rozwiązać Twój problem? Tak, są to Paczkomaty. Gdy zapytasz się dlaczego ludzie korzystają z tego rozwiązania usłyszysz, że zbyt często kurier był zbyt daleko. To jest właśnie unikalna propozycja sprzedaży połączona z frustracją klienta. Odbierasz paczki, kiedy pasuje Tobie, a nie kurierowi. Rewolucyjne biznesy nie rodzą się za biurkiem, ale są wynikiem obserwacji i rozmów z ludźmi.

Jesteśmy Magdą Gessler dla warsztatów samochodowcyh

Po trzecie – wytłumacz czym się zajmujesz porównując się do bardziej znanego rozwiązania. Np. jeżeli masz serwis aukcyjny dla mieszkańców Łodzi możesz powiedzieć Takie Allegro, ale tylko dla mieszkańców Łodzi. Jeżeli pomagasz warsztatom samochodowym w prowadzeniu marketingu możesz przedstawić swoją unikalna propozycję sprzedaży – jesteśmy taką Magdą Gessler dla warsztatów samochodowych. Dodatkowo działa w tym przypadku zasada odbitego blasku, czyli podkradasz sławę innej marki i pławisz się w jej blasku.

Najważniejsze narzędzie w każdej firmie

Po czwarte – cały czas rób ankiety pytając jaki jest największy problem danej grupy docelowej. Np. jaki jest Twój największy problem z otyłością, w związku lub w biznesie. Gdy po 3 miesiącach przeanalizujesz najczęstsze problemy Twoich klientów natychmiast znajdziesz coś, co zacznie ich przyciągać. Największym problemem moich klientów jest …zbyt mało klientów i problemy z ich pozyskiwaniem.
Jeżeli ten tekst w jakiś sposób Ci pomógł nie trzymaj go tylko dla siebie i udostępnij go na facebooku. Warto czynić dobro 🙂


Kolejne, ciekawe artykuły
5 komentarzy
  • To prawda. Jeżeli w kilku słowach nie jesteś w stanie opisać swojej firmy, to jak zrobisz to w krótkiej rozmowie telefonicznej z nowym klientem…
    Jesteśmy na początku naszej drogi uruchamiając właśnie specjalistyczny serwis z ofertami nieruchomości komercyjnych (PGNK.pl) i muszę powiedzieć, że mimo, iż każdy z nas ma dość bogate doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy, to im bliżej do startu, tym bardziej zdajemy sobie sprawę z tego, że jeszcze wielu rzeczy nie wiemy.
    Właśnie takie strony jak Twoje nam to uzmysławiają.
    Jak wiadomo, człowiek całe życie się uczy a głupim umiera 🙂

  • Bardzo sluszne porady, jezeli nie bedziemy robic badan kto jest naszym dokladnym klientem, oraz ciagle ulepszac swoich ofert produktowych to bardzo duzo na tym stracimy 🙂 Musimy dokladnie przemyslec kto jest naszym klientem i dostosowac oferte do najczesciej odwiedzanej grupy wiekowej, płci itp.
    Travis ostatnio opublikował..O czym rozmawiać z dziewczynąMy Profile

  • Hmm dobre pytanie: jak opisać swój biznes w pięciu słowach. Rzeczywiście chyba świadomość własnych możliwości, a raczej jej brak ogranicza rozwój wielu firm.

  • Klient to niczym szklana bombka – jak nie będziesz dbał, chuchał i dmuchał to się zbije 🙂 Co do Paczkomatów – uważam, że na dziś to jest obowiązkowy punkt dostawy, żeby przyciągnąć klienta do swojej firmy. Zresztą rozwój samych Paczkomatów pokazuje jak wielkie jest nimi zainteresowanie i ich zapotrzebowanie.

  • Skuteczne badania rynku pozwolą nam skutecznie dopasować się do klientów 🙂

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak sprzedawać i spowodować żeby to klient błagał Cię o produkt?

Przeczytasz ten artykuł w 4 min.Nastawienie umysłu Czy wyobrażasz sobie...

Zamknij