Masz pytanie? Zadzwoń TERAZ Telefon 535 999 264

Jak uzyskać dobrą opinię od klienta?

Jak uzyskać dobrą opinię od klienta?

Przeczytasz ten artykuł w 3 min.

Jak uzyskać dobrą opinię od klienta?Zdradzę Ci na początku pewien prosty trick. Zamiast pisać na swojej stronie internetowej slogan w rodzaju – cechuje nas wysoka jakość obsługi klienta, zrób coś o wiele bardziej skutecznego. Włóż te słowa w usta klientów. Zobacz, czy nie zabrzmi lepiej wypowiedź klientaw firmie xyz bardzo spodobała mi się dbałość o klienta.

Po otrzymaniu paczki odebrałem telefon z pytaniem czy produkt spełnia moje oczekiwania? Czy mogą jeszcze w czymś pomóc? Pracownik przypomniał, że zawsze z przyjemnością odpowiedzą na każde moje pytania. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Polecam serdecznie. Sam odpowiedz sobie, który przekaz reklamowy bardziej do Ciebie przemawia?

Wystarczy, że 30 osób na 100 powie tą jedną rzecz…

A teraz odpowiedź na najważniejsze pytanie – jak przekonać klienta, żeby wystawił nam pozytywne referencje? Po pierwsze, jeżeli zadbasz o perfekcyjną obsługę klient to pozostaje Ci jedynie poprosić o taka opinię. Rzecz jasna nie wszyscy napiszą Ci taki testimonial.

Wystarczy jednak, że zrobi to 30 osób na 100. Jeżeli na Twojej stronie pojawi się 5 opinii zadowolonych klientów, którzy zgodzą się pokazać swoje zdjęcie, konwersja Twojej strony wzrośnie minimalnie o 10%. Jeżeli zatem marudzisz i narzekasz na brak klientów to po prostu zrób tę jedną rzecz.

Jak kiepska opina może zmniejszyć sprzedaż?

Niestety, musisz uważać na opinie, które praktycznie nic nie wnoszą i nie przekonują klientów. Są to opinie w stylu – fajny produkt, polecam. Żeby otrzymać o wiele skuteczniejsze opinie klientów warto przygotować dla nich ankietę. Oto przykładowe pytania, które warto w niej zamieścić

1. Czym nasza firma/produkt wyróżnia się na tle innych?

2. Co zmieniło się u Pana/Pani w firmie po zainstalowaniu naszego oprogramowania?

3. Gdybyśmy poprosili Pana/Panią o zareklamowanie produktu/usługi wśród znajomych co by Pan/Pani im powiedział/powiedziała?

Ankietę możesz wydrukować i prosić o jej wypełnienie w sklepie stacjonarnym oferując rabat lub upominek. Możesz też zorganizować konkurs, w którym wezmą udział osoby, które napisały opinie.

Zauważ, że pytanie trzecie podświadomie instaluje w umyśle klienta chęć do polecania produktu znajomym. Dodatkowo działa w tym przypadku niezwykle silne prawo perswazji tzw. prawo zaangażowania. Pisząc opinię na temat danego produktu sami jeszcze bardziej przekonujemy się, że chcemy go ponownie kupić.

Jeżeli chodzi na spotkania z klientami i nie potrafisz sprzedawać to przygotuj sobie teczkę portfolio z opiniami klientów i wręczaj ją do przejrzenia potencjalnemu klientowi. Szczególnie wrażanie zrobią ręcznie napisane opinie.

10 opinii zadowolonych klientów szybko zbuduje zaufanie potencjalnego klienta. Stworzy to świetne podłoże do dalszej rozmowy.

jak zwiększyć ilość odpowiedzi klientów o 30%?

Gdybyś zapytał mnie czym przekonać klientów, którzy są zbyt zabiegani lub zbyt leniwi, żeby podzielić się swoją opinią odpowiem Ci wprost – daj im prezent w zamian za opinię. Jako, że posiadam około 40 kursów internetowy na różne tematy przeważnie obiecuję prezent o wartości np. 47 za napisanie opinii.

Wszystko dzieje się z automatu. W narzędziu internetowym Ankieterka.pl przygotowuję ankietę i ustawiam ją tak, że po udzieleniu odpowiedzi Ankieterka.pl sama wyświetla link z kodem rabatowym do kursu. Wszystko dziej się z automatu. Możesz np. nagrać 30-minutowy materiał video z poradami, wrzucasz go na YouTube i ustawiasz w Ankieterka.pl, że po udzieleniu odpowiedzi link do wideo wyświetli się automatycznie. Napisz w komentarzu poniżej co sądzisz o takich technikach pozyskiwania opinii?


Kolejne, ciekawe artykuły
3 komentarze

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Spadek sprzedaży w sklepie internetowym

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.W dzisiejszym artykule chcę przedstawić...

Zamknij