Jak sprzedawać i nie wywoływać oporu?

Jak sprzedawać i nie wywoływać oporu?

Przeczytasz ten artykuł w 2 min.

jak-sprzedawaćTen artykuł nie będzie do końca dotyczył tego jak zostać sprzedawcą. W większym stopniu chcę zająć się wizerunkiem sprzedawcy. Problem w tym, że w większości uwielbiamy zakupy. Nasz mózg lubi kupować.

Jest to atawistyczne zachowanie związane z gromadzeniem zasobów. Z drugiej strony nie lubimy sprzedawców. Może inaczej. Nie lubimy jak sprzedawcy (mówiąc brzydko) wciskają nam coś na siłę. Skąd się wziął ten negatywny wizerunek sprzedawcy? Oto kilka powodów:


Jak sprzedawać i nie zapalić czerwonej lampki?

1. Czerwona lampka. Nasz mózg negatywnie reaguje na przekonywanie do zakupu. Przeważnie osoby, którym coś sprzedajemy w sklepie nie są psychicznie przygotowane na zakup pod wpływem perswazji. Rządzi prosta zasada – im mocniej naciskasz, tym większy opór pojawia się w umyśle klienta. Dlatego łatwiej sprzedaje się opowiadając o produkcie niż naciskając na zakup.

2.Kup i spadaj.  W przypadku różnego rodzaju sprzedaży rozliczanej prowizyjnie sprzedawcy są w stanie na siłę „wcisnąć” beznadziejny produkt tylko z chęci szybkiego zysku. Powoduje to, że kupujący często czują się jak idioci i zrażają się do zawodu sprzedawcy. Brzmi brutalnie, ale sam często wychodzę ze sklepu z pytaniem dlaczego on traktuje mnie jak idiotę?
Społeczeństwo i stosunek do pieniędzy


Podaj imię:

Podaj swój email:

Zapisując się zgadzasz się z polityką prywatności.



Kolejne, ciekawe artykuły
7 komentarzy
  • Często widziałem, sprzedasz na siłę bo wyniki musiały się zgadzać. Z czegoś, trzeba żyć. Jednak największą skuteczność jeśli wierze że produkt jest naprawdę dobry.

  • No właśnie i wówczas pracodawca zyskuje nieefektywnego pracownika

  • Robert ma rację, nie raz szef nie pozostawia wyboru… Pracownik w takich sytuacjach jest bezradny…

  • To taka trochę charakterystyka sprzedawców, ale nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie zadane w tytule. Rozumiem, ze chodziło o to, żeby nie wciskać nic na siłę, nie naciskać i zadbać o pozytywny wizerunek. Ale to raczej oczywiste:)
    Justyna ostatnio opublikował..Dlaczego nowe firmy powinny zainwestować w programy WF?My Profile

  • Osobiście nie cierpię nachalnych sprzedawców… Idę do sklepu albo z konkretną listą zakupów, albo po prostu rozejrzeć się. Ledwo przekroczę próg sklepu a tu zza wieszaka czy półki wyskakuje pani ekspedientka i zasypuje mnie pytaniami „Czy można pomóc?” , „A jakiego rozmiarku Pani szuka?” , „A może mydełko w promocji?”…

  • W sprzedaży jest jeszcze jeden problem, często szefostwo narzuca taką postawę pracownikowi i cóż on ma zrobić? musi być taki, jak się od niego wymaga, choć zwykle klienci nienawidzą takich napastliwców jak np w sieciówkach
    Robert Mroziński ostatnio opublikował..Witaj, świecie!My Profile

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)

CommentLuv badge

Przeczytaj poprzedni wpis:
Lista mailingowa fakty i mity

Przeczytasz ten artykuł w 4 min.Wczoraj postanowiłem podsumować dziesiątki dyskusji...

Zamknij