Jak jedna mała zmiana podwoiła sprzedaż w firmie Alka-Seltzer?

Jak jedna mała zmiana podwoiła sprzedaż w firmie Alka-Seltzer?

Przykład, który opiszę jest chyba najlepszą ilustracja tego jak psychologia sprzedaży może wpłynąć błyskawicznie na podwojenie sprzedaży. Firma Alka-Seltzer reklamując swój środek na ból głowy promowała go zdjęciem na którym ktoś wrzuca do wody jedną pastylkę. Podczas jednej z dyskusji dotyczącej strategii reklamowej dla firmy Herta Hertzog (austriacka specjalistka w dziedzinie reklamy) powiedziała „Pokażcie rękę, która wrzuca dwie tabletki”.


Okazało się, że ta jedna zmiana doprowadziła do podwojenia sprzedaży. Klienci bezwiednie zaczęli traktować to zdjęcie jak instrukcję użycia leku. Jest to jedna z najprostszych prawd reklamy – ludzie będą robili to, co im powiesz, albo pokażesz. Gdy w reklamie powiesz lub napiszesz – przyjdź i zobacz nasz sklep, klienci może i przyjdą, może zobaczą, ale nie oznacza to, że coś od ciebie kupią.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)