Co zrobić gdy konkurencja kopiuje twoje pomysły?

Co zrobić gdy konkurencja kopiuje twoje pomysły?

konkurencja-kopiuje-pomysłyKwestia kopiowania pomysłów jest jednym z częściej zgłaszanych problemów przez czytelników mojego bloga. Pierwszym działaniem w takim przypadku jest zgłoszenie sytuacji np. do serwisu Allegro (jeżeli tam właśnie prowadzisz swoją sprzedaż i naruszenie praw twórcy jest bardzo widoczne).

Niestety, jeżeli konkurencja robi to w sprytny sposób i inteligentnie kopiuje Twoje pomysły niewiele możesz zrobić. Oczernianie konkurencji w opisach Twoich aukcji też nie jest dobrym pomysłem i może przynieść całkowicie odwrotny efekt (klienci będę mieli wrażenie, że przysłuchują się kłótni, która ich nie dotyczy).

Rzucasz błotem? Ubrudzisz sobie ręce!

Pamiętaj też, że jeżeli rzucasz błotem to sam brudzisz sobie ręce. Co zatem możesz zrobić? Oto 3 konkretne rozwiązania:

Rozwiązanie # 1 Zbuduj wewnętrzny rynek.

Zacznij budować bazę klientów nie używając Allegro. To naturalne, że będziesz dalej sprzedawał na Allegro, jednak równolegle możesz budować bazę poza tym serwisem stosując narzędzia, których 90% konkurencji nie zastosuje (z braku wiedzy, umiejętności lub obaw przed wydawaniem pieniędzy na reklamę).

Sekret wewnętrznego rynku

Do budowania wewnętrznego ryku możesz zastosować serwisy związane z płatną reklamą tj. Facebook Ads, AdTaily, Adkontekst czy Adwords. Naturalnie warto także budować bazę klientów, którzy już od Ciebie kupili.

Co zyskasz budując bazę za pomocą płatnej reklamy? Po pierwsze, klienci którzy wejdą na ofertę z linku, który otrzymali w emailu nie będą raczej szukali produktów u konkurencji. Wtedy skopiowane od Ciebie pomysły na niewiele się zdadzą. Po drugie, Twoja konkurencja raczej nie skopiuje twoich maili, gdyż prawdopodobnie nie zapiszą się na Twoją listę mailingową.
Rozwiązanie # 2 Działaj pod zasłoną dymną.

Gdy prowadzić działalność poza radarem konkurencji Twoje działania marketingowe są bezpieczne. Przykładem może być rynek lokalny lub sprzedawanie w mniejszej niszy.

Jeżeli przykładowo jest to rynek materiałów budowlanych zacznij sprzedawać tylko i wyłącznie w niszy specjalistycznych materiałów dla gastronomii. Gdy konkurencja zorientuje się, że są tam pieniądze Ty staniesz się liderem małego rynku.

Rozwiązanie # 3 Zbuduj markę osobistą.

Ostatnio w pewnej niszy Tworzę prosty poradnik. Na jego potrzeby przeanalizowałem około 30 dużych firm i żadna z nich nie opierała swojego marketingu na wiedzy eksperckiej i promowaniu właściciela danego biznesu.

Nikt nie pokazał swojej pasji, wiedzy połączonej z ujawnieniem twarzy – to jestem ja, Jan Kowalski i doradzę Ci co wybrać? Twoja konkurencja może mieć opisy prawie identyczne jak Twoje, ale jeżeli Ciebie będą kojarzyli z wiedzą ekspercką to pieniądze trafią do twojej kieszeni.
Jeżeli ten wpis w czymś Ci pomógł możesz coś dla mnie zrobić – umieść link do wpisu na facebooku lub po prostu polub ten artykuł.

Zobacz inny artykuł Sposoby radzenia sobie z konkurencją na Allegro >>


Kolejne, ciekawe artykuły
6 komentarzy
  • To prawda, że można ubrudzić sobie ręce, ale czasami masz dość, gdy widzisz, że Ty nad czymś siedzisz, a przychodzi ktoś i zżyna (nawet nie potrafi sam wymyślić opisu, tylko nieudolnie kopiuje). Wtedy masz to gdzieś.

  • Dzięki wielkie, za wiele ciekawych pomysłów, na pewno skorzystam z niektórych. Niestety przed takimi działaniami konkurencji praktycznie nie mamy możliwości się bronić.

  • Kreowanie własnej osoby czy też firmy na eksperta to bardzo dobra strategia, którą trzeba realizować systematycznie i przez długi okres czasu. Pomocnym w tej sytuacji może okazać się blog firmowy, który będzie dostarczał fachowych informacji z danej dziedziny.

  • Dziękuję Tomku za pozytywny i budujący komentarz, taki wpisy motywują mnie jeszcze bardziej do działania 🙂

  • Ja do tej pory spotkałem się z sytuacją kiedy to ktoś z allegro wykorzystał tekst z mojej strony www. Niestety allegro jest bezsilne powiedzieli, że nie wiedzą kto jest tego autorem i nic nie mogą zrobić. A ja zleciłem tekst copywriterowi za grube pieniądze.

  • Witaj Mirku!
    Twoje porady są bardzo cenne, często myślę skąd Ty to wszystko wiesz. Dobrze że są tacy ludzie jak Ty samemu poznanie takiej wiedzy zajęło by mi mnóstwo czasu.

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)